Hoi allemaal,
Sinds 2019 huren wij (mijn partner en mezelf) een huis met zonnepanelen. In ons contract staat dat we daar 100 Euro per maand voor betalen. Nu krijgen wij bij vertrek een afrekening van 1.623 Euro (bovenop het reeds betaalde voorschot van 3.000 Euro) voor een huurperiode van 30 maanden. We stookten op mazout (die we zelf indeden en betaalden) - het lijkt me nu toch wel een extreem hoog verbruik voor 2 hard werkende mensen.
Nu tot daar aan toe. Maar volgens mij klopt de afrekening ook totaal niet.
Hij rekent eerst het verbruik 15.000 kw x 0,22 Euro.
Vervolgens rekent hij ons nog energiekosten, distributiekosten en heffingen en toeslagen aan.
Kan dit wel zomaar?
Als ik wat opzoekwerk verricht zie ik dat een kaal uur elektriciteit 0,09 Euro kost.
Heef er iemand advies?
We hebben al contact opgenomen met de huurdersbond - die meld ons via de elektriciteitsbeheerder te gaan of het niet te betalen. Want Aja - er zijn geen facturen zegt onze verhuurder. Zij beweren dat het gewoon eindverbruik is * een gemiddeld verbruikskost en dan nog alle extra's.
Wij hebben een vreselijke ervaring achter de rug in dit huurhuis en willen niet nogmaals in de maling genomen worden.
Hopelijk kan iemand ons echt helpen....