Hallo iederen,
Wij huren sinds kort een handelspand. Huurovereenkomst ondertekend op 20/10/2008, huur ingegaan op 19/11/2008.
Wij hebben dit goed een eerste maal bezichtigd in augustus 2008.
Het gaat hier om een pand waar vroeger een (grotere) handelzaak in gevestigd was. Dit pand werd verdeeld in 3 winkelruimtes, en de werken hiervoor werden uitgevoerd tussen 01/2008 en 07/2008.
-In de handelshuurovereenkomst staat dat de huurder verantwoordelijk is voor het verwijderen van eventuele installaties en goederen van de vorige uitbating.
-In de handelshuurovereenkomst staat dat de huurder alleen verantwoordelijk is voor alle kosten voor de inrichting van het handelspand, zonder tussenkomst van de verhuurder.
- In de handelshuurovereenkomst staat dat de huurder het pand huurt 'in de staat waarin het zich bevindt, goed gekend door de huurder die verklaart het gehuurde goed te hebben bezocht'
- Er is GEEN plaatsbeschrijving!
Er worden ons nu door de verhuurder voor ettelijke 10duizenden Euro's aan facturen van aannemers doorgefactureerd. Behalve de tientallen fouten in deze facturen, betreft het hier facturen voor werken uitgevoerd voordat wij het pand huurden (optrekken van muren voor het opsplitsen van het ene grote pand in 3 kleinere, installeren van sanitair en verwarming, installeren van electriciteit,....). Al deze facturen dateren van de periode 01/2008 tem 07/2008.
Hoe kunnen wij verantwoordelijk gesteld worden voor het dragen van de kosten die gemaakt werden voor wij nog maar het pand bezocht hebben, laat staan de overeenkomst getekend werd? Is hier enige wettelijke grond voor?
Uiteraard gaan wij akkoord met het betalen van de aanpassingswerken die wij zelf gevraagd hebben.
Alvast bedankt,
Patrick Putteman