Schoonmaak en schades na renovatie

AEK84
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Schoonmaak en schades na renovatie

#1 , 15 mar 2022 14:35

Hallo,

Mijn verhuurder wenste elektrische jaloezieën te installeren om de PEB van zijn woning te verbeteren. Wij hebben deze werken ook goedgekeurd, en de werken werden voor een paar weken uitgevoerd. Ondanks de feit dat de verhuurder geen afspraak met ons gemaakt heeft, werd zij binnengelaten tijdens de werken.

Nu, de woning werd ontzettend vuil achtergelaten (geen bescherming op de vloer geplaatst) vol met stof - er werd veel geboord en aan de muren gewerkt. Wij waren niet thuis op het moment wanneer de huisbaas en de arbeiders vertrokken zijn (werkdag). Het heeft mijn vrouw en mij rond 90 minuten genomen om na hen op een vrijdagavond alles schoon te maken. Tijdens de schoonmaak hebben wij ook geconstateerd dat de parquet ook beschadigd werd (vooral krassen en een duik). Wij hebben alles, op dezelfde avond met foto's vermeld. De huisbaas weigert verantwoordelijkheid te nemen voor de schades, en na discussies heeft zij 10 EURO als schadevergoeding voorgesteld voor de schoonmaak. Dit bedrag vind ik te laag gezien het ongemak. Mijn vraag is, is er een mogelijkheid om haar in het gebrek te stellen? Ik vind dit ontzettend respectloos en aldus ik heb de tweede renovatie ook afgekeurd. Wat zijn de precieze wetten hier omtrent ?

Zij wenst ook dat ik een avenant onderteken, maar naast te opnemen van de schades, weigert zij ook de handleiding van de elektrische jaloezieën te geven (bijvoorbeeld de precieze instructies voor windsterkte te kennen), en het gebrek van de afstandsbediening te melden.

Moet ik een avenant ondertekenen met die ik niet akkoord ben ? De man van de verhuurder dreigt nu met een deurwaarder...

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”