Plaatsing verlichtingsamatuur en schade keuken

Chriscats
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plaatsing verlichtingsamatuur en schade keuken

#1 , 24 jun 2022 10:50

Als alleenstaande huur 5tal jaar gelijkvloersappartement.
Wou defecte lamp verlichtingsarmatuur keuken vervangen. Kreeg glazen deel armatuur niet open (te hoog zelfs op hoogste trede ladder). Gevolg armatuur glazen paneel in ijzeren ring hing schuin aan plafond (onbeschadigd en hing enkel met binnenwerk vast aan plafond niet met ijzeren ring die nergens aan plafond vastgemaakt was). Heb niemand die techn. karweitjes kan doen voor mij.
Spijtig eigenaar moeten contacteren. Deze heeft lamp vervangen en oude armatuur onbeschadigd meegenomen omdat hij geen boor bij had.
Eigenaar zal nu langskomen om NIEUW armatuur te plaatsen. Heb niet gevraagd om nieuw armatuur aan te kopen en ook niet voorafgaandelijk verwittigd hiervan.
Vrees dat mij nu allerlei kosten aangerekend zullen worden... Verhuurders zijn mij al 5 jaar met psychoterreur aan pesten.
Dank bij voorbaat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
freelance

#2 , 24 jun 2022 14:46

Quote : " Deze heeft lamp vervangen en oude armatuur onbeschadigd meegenomen omdat hij geen boor bij had."

Toch goed dat eigenaar zo vriendelijk was u daarin te helpen .
Vervangen van lampen is voor de huurder .
Armaturen vervangen is voor de verhuurder .
Bijgevolg mag men u daarvoor geen kosten aanrekenen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Terug naar “Huren”