Moet ik dit overnemen van mijn huurder?

Catyv
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Moet ik dit overnemen van mijn huurder?

#1 , 23 okt 2022 14:01

Mijn huurder plaatste muggenramen, een alarmsysteem en electrische blinds in het appartement. Nadien bracht hij me( eigenaar) daar mondeling eens terloops van op de hoogte. Nu hij een einde zal maken aan het huurcotract, zou hij graag hebben dat ik alles overneem. Ben ik daartoe verplicht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 okt 2022 14:29

neen

maar als u dat wel doet heeft u tegenover de volgende huurder het voordeel dat u door de opwaardering meer huur kunt vragen.

freelance

#3 , 23 okt 2022 14:49

U " moet " dit niet overnemen , maar dan heeft de huurder ook het recht om alles terug in de oorspronkelijke staat te brengen ( indien dit mogelijk zou zijn ) ; en hebt u geen muggenramen , alarmsysteem en blinds .

Probeer tot een faire deal te komen , ( vraag installatiefacturen aan huurder ) en dan hebt u de optie zoals hierboven aangegeven .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 okt 2022 20:00

Staat er in zijn huurcontract dat hij werken mag uitvoeren? (Met toelating van de verhuurder)
Maak hem duidelijk dat hij alles zal moeten herstellen in de oorspronkelijke toestand, en dat kan moeilijk zijn in bepaalde gevallen als er bvb gaten werden geboord in Alu of PVC ramen om de elektrische leiding tot bij de blinds te brengen.

Terug naar “Huren”