gehuurd appartement terug verkocht

krisc
Topic Starter

gehuurd appartement terug verkocht

#1 , 04 aug 2009 11:26

Ik huur en bewoon sinds 1 juli 1994 een appartement (ben 76 jaar en alleenstaand) in een complex van 7 appartementen. Er werd destijds onderhands een overeenkomst opgemaakt.
In 2007 verkocht de eigenaar het complex . De huur werd nooit opgezegd door de eerste of teede eigenaar en ik betaal sinds dan aan de tweede eigenaar. Deze tweede eigenaar heeft nu de 7 appartementen afzonderlijk verkocht. De akte van het appartement dat ik bewoon verlijd op 1 oktober 2009. Tot nog toe heb ik geen schriftelijke opzeg gekregen nog van de tweede (huidige eigenaar) nog van het immo kantoor dat voor de verkoop instond (instaat).

De nieuwe eigenaar (derde) heeft mij vorige week gecontacteerd en me een nieuwe huurovereenkomst voor drie jaar voorgesteld met prijsaanpassing. Hij wil die door mij getekend zien voor het verlijden van de akte op 1 oktober (dan wordt ie effectief eigenaar) Moet ie eerst geen opzeg geven van 6 maand daar ik het appartement reeds sinds 1 juli 1994 huur en bewoon vooraleer ie een nieuw contract kan voorstellen? In het nieuw contract kan ie mijn opzeg geven drie maand voor het einde van de drie jaar.
Moet ik ingaan op zijn verzoek voor een nieuw contract of blijft mijn oude (niet geregistreerde contract) nog beter gelden voor mij?

Ik wil er wel blijven wonen.

Graag advies

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Huren”