Vreemde houding verhuurder tov huurder
Geplaatst: 29 dec 2009 01:50
Beste,
een kennis huurde een appartement (ongeveer 4 tal jaar). Er werd niets geregistreerd naar wat ik vernam. Telkens de persoon een aangetekend schrijven stuurde om iets te vragen naar de verhuurder werd er niet naar om gekeken.
Onlangs deden zich problemen voor met de boiler... een specialist was komen kijken en verklaarde dat het toestel vervangen moest worden wegens ouderdom en onmogelijk te herstellen. De verhuurder werd op de hoogte gesteld en antwoordde dat de kosten voor de huurders zouden zijn...
Intussen waren de huurders reeds verhuisd (gemeld in aangetekend schrijven dat het niet meer mogelijk was om zo te leven in de winter zonder warm water).
Nu blijkt dat de verhuurder de deurwaarder heeft ingeschakeld met zogezegde achterstallige betalingen van enkele maanden ( die wél betaald zijn geweest! (een viertal maand) ). Ook vragen ze op te draaien voor die boiler. Hoewel dat ten koste valt van de verhuurder bij ouderdom.
De deurwaarder wist van niets, ze hebben hem toen de rekeningafschriften laten zien dat het wel betaald was... In de brief meldt de verhuurder ook dat hij de huurders "uit het pand zet"...
Wat ook vreemd is dat het bedrag dat de mensen zouden moeten betalen aan achterstal lager zijn per maand dan wat ze werkelijk per maand betaalden aan huur... maw ze begrijpen er niets meer van.
Het is een vreemde situatie en naar het schijnt is het niet de eerste keer dat deze verhuurder moeilijk doet met zijn huurders.
Indien iemand een mening heeft bij dit verhaal horen we het graag.
Alvast bedankt!
EDIT: de verhuurder probeert de waarborg ook bij te houden.
een kennis huurde een appartement (ongeveer 4 tal jaar). Er werd niets geregistreerd naar wat ik vernam. Telkens de persoon een aangetekend schrijven stuurde om iets te vragen naar de verhuurder werd er niet naar om gekeken.
Onlangs deden zich problemen voor met de boiler... een specialist was komen kijken en verklaarde dat het toestel vervangen moest worden wegens ouderdom en onmogelijk te herstellen. De verhuurder werd op de hoogte gesteld en antwoordde dat de kosten voor de huurders zouden zijn...
Intussen waren de huurders reeds verhuisd (gemeld in aangetekend schrijven dat het niet meer mogelijk was om zo te leven in de winter zonder warm water).
Nu blijkt dat de verhuurder de deurwaarder heeft ingeschakeld met zogezegde achterstallige betalingen van enkele maanden ( die wél betaald zijn geweest! (een viertal maand) ). Ook vragen ze op te draaien voor die boiler. Hoewel dat ten koste valt van de verhuurder bij ouderdom.
De deurwaarder wist van niets, ze hebben hem toen de rekeningafschriften laten zien dat het wel betaald was... In de brief meldt de verhuurder ook dat hij de huurders "uit het pand zet"...
Wat ook vreemd is dat het bedrag dat de mensen zouden moeten betalen aan achterstal lager zijn per maand dan wat ze werkelijk per maand betaalden aan huur... maw ze begrijpen er niets meer van.
Het is een vreemde situatie en naar het schijnt is het niet de eerste keer dat deze verhuurder moeilijk doet met zijn huurders.
Indien iemand een mening heeft bij dit verhaal horen we het graag.
Alvast bedankt!
EDIT: de verhuurder probeert de waarborg ook bij te houden.