huurhuis als postbus

Sander_o
Topic Starter

huurhuis als postbus

#1 , 19 jan 2010 18:54

Hallo !

Mijn ouders verhuren een huis ( mondeling akkoord) .

Daar mijn ouders het volle vertrouwen hadden in deze mensen is er geen waarborg gevraagd . Ik had dit niet zo gedaan ,als ik van hen was .

Huurders hebben eerste huur zo in de hand betaald .

Nu hebben deze al twee maal geen huur meer betaald , in het huis is bijna nooit iemand aanwezig.

De naam van de mensen die dit huren staat niet op het adres geregisteerd .

Volgens mij zijn het mensen die hun schuldaanmaningen naar het adres van mijn ouders hun huurhuis laten doorzenden .

Huurders zijn ook nooit te bereiken op hun gsm .

Wat kunnen mijn ouders hiertegen ondernemen ?

Ik heb nog wel een sleutel van het huis .

Wat wil ik doen.

Overal nieuwe sloten , briefje aan de port hangen dat ze contact met mij moeten opnemen indien ze hun inboedel willen hebben , want dat ze dit huis nimmer mogen betreden .

Mag ik dit, ze staan toch niet ingeschreven op het adres bij de gemeent en dus wijkagent heeft geen controle van bewoning gedaan .

Wijkagent is al wel komen zien , maar die stuurt ons zoals gewoonlijk weer door naar het gerecht .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 jan 2010 19:14

Je zal naar het vredegerecht dienen te stappen om een verbreking van het mondelinge huurcontract te bekomen. Dit kan je middels een verzoekschrift 1344bis/e.v. (septies) Ger.W.

Zelf het pand betreden zonder toestemming is om moeilijkheden vragen en kan gelijkgesteld worden aan inbraak.

Een tweede mogelijkheid is naar de dienst bevolking stappen, twee bewijzen van woonst vragen op hun naam ( hoe meer gegevens je hebt hoe makkelijker men ze kan opzoeken) en hen een AS zenden waarin hun wordt medegedeeld dat hun verblijf "ter bede" in het pand gelegen te X met een opzeg van een maand gegeven wordt. Dat die opzeg ingaat vanaf de eerste van de maand februari om te eindigen op de 28ste februari. U stuurt eveneens een as naar het adres van het pand dat ze van u "bezetten" en een gewone brief naar elk van de adressen die u heeft. Als toemaatje kan U steeds de opzeg plastifiëren en hem aan de voordeur bevestigen... (kwestie van moeilijk te missen te zijn..)
In het schrijven laat u hen eveneens duidelijk verstaan dat als ze het pand nog bezetten bij het vervallen van deze opzegperiode u verplicht zal zijn op hun kosten het vredegerecht in te schakelen.

In de brief rept u nergens over een mondeling contract, over huurgelden. Ze zijn in het pand ter bede, punt.

Indien de zaak effectief voor het vredegerecht dient te komen kan u steeds als argumentatie aanhalen dat de huidige economische situatie uw ouders verplicht om het pand op en commerciële wijze te huur te stellen.

Reclame

Terug naar “Huren”