Huurder betaalt niet meer

K.Karssen
Topic Starter

Huurder betaalt niet meer

#1 , 09 feb 2010 23:25

Geachten
Ik heb een huurder die nu twee maanden op rij geen huurpenningen meer betaalt
Zijn energie gaat middels tussenmeters vanuit mijn woning en zodoende betaal ik dus nu ook zijn elektra en gas

[Als ik mijn energie niet betaal sluit de Nuon mij gewoon af ]

De vraag ; wat kan er gebeuren als ik hem meedeel dat ik om te beginnen de electra naar zijn ruimte ga afsluiten

Groet Kasper ; [ps , nederland]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 feb 2010 00:13

http://www.rechtenforum.nl Deze mensen gaan je beter kunnen helpen Noorderbuur. 8)

K.Karssen
Topic Starter

#3 , 10 feb 2010 22:12

Dank voor je antwoord ; die site had ik wel voor deze al even bekeken maar dat zijn allemaal juristen en studenten begreep ik
[Dat werkt niet bij aanmelden moet ik lijsten invullen en mijn juridische baan of studie ]

Ik hoopte dat hier iemand net zoiets aan de hand heeft gehad en domweg de stekker er uit had getrokken en wat de wanbetaler dan kan doen

Groet Kasper
Laatst gewijzigd door K.Karssen op 10 feb 2010 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Vandebos

#4 , 10 feb 2010 22:44

In België kan die wanbetaler naar de vrederechter gaan en u verplichten tegen dwangsom die nutsvoorzieningen terug aan te sluiten. Als hij een beetje slim is kan hij zelfs een eis met schadevergoeding wegens genotsderving indienen...

Slecht betalende huurder? naar de vrederechter ermee om zijn contract te laten verbreken aangezien hij/zij de voorwaarden er niet van respecteert. Waarom het initiatief uit handen geven door het afsluiten van de nutsvoorzieningen en zelf het risico lopen vervolgd te worden. Trouwens met dit weer het pand dat je verhuurt zonder verwarming en met gestagneerd water zetten is ook niet echt bevorderlijk.

Nah, ik liet de huurder eruit gooien en zou voor het te opnieuw te laten betrekken de nutsvoorzieningen laten ontkoppelen zodat je niet meer met een dergelijke situatie kan worden geconfronteerd.

Let wel ik spreek over de wetgeving in het dominante zuidelijk deel van de Verenigde Provinciën...

Terug naar “Huren”