overlijden verhuurder

miëtte
Topic Starter

overlijden verhuurder

#1 , 07 jun 2010 19:23

Hallo,

Per 1 maart betrek ik een appartement, het huurcontract werd opgesteld, door mij ondertekend en terugbezorgd aan het immokantoor.
Ondertussen is de 106 jarige eigenares echter overleden en werd het appartementsblok geërfd door enkele neven en nichten.
Ik heb echter nog steeds niet het door hen ondertekende huurcontract gekregen. Het is goed mogelijk dat het appartement verkocht zal worden daar de erfeniskosten voor neven en nichten vrij hoog liggen.
Weet iemand wat mijn rechten zijn? Ik durf niet te schilderen of te investeren in dit appartement daar ik niet weet of ik nog de kans krijg om er lang van te genieten..

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 jun 2010 19:57

Zolang het pand niet verkocht wordt treden de erfgenoten in de voeten van de overleden eigenaar, zij dienen het contract te respecteren. Indien het pand verkocht wordt zal de nieuwe eigenaar het huurcontract dienen te respecteren en kan hij dit slechts opzeggen volgens de vastgelegde regels.

Is het een contract van bepaalde duur of eentje van 9 jaar?

Voor het bekomen van het huurcontract zelf neemt u best eens contact op met de erfgenamen, lukt dit niet mondeling of telefonisch dan kan u dit steeds via een aangetekend schrijven doen waarin u hen een tijdsbestek geeft om u een afschrift van uw contract te bezorgen.

miëtte
Topic Starter

#3 , 07 jun 2010 20:07

Het is een contract van 9 jaar maar omdat zij het nog niet ondertekend terugstuurden ben ik bang dat het gewoon niet geldig is.
Het is ook niet mogelijk om met hen contact op te nemen daar alle communicatie verloopt via het immokantoor en die sturen me altijd met een kluitje in het riet. (vb. erfenis ligt nog bij de notaris)

Reclame

Vandebos

#4 , 07 jun 2010 21:26

Dan stuurt u het immokantoor aangetekend een schriftelijke ingebrekestelling waarbij u eist dat men u binnen de tien dagen na kennisname van dit schrijven een kopie van het huurcontract bezorgd omdat u anders verplicht zal zijn een odvocaat in de arm te nemen om op hun kosten via het vredegerecht en het BIV uw rechten af te dwingen.

Terug naar “Huren”