vervolg uitgaande plaatsbeschrijving: op de dag zelf is niets getekend geweest (geen akkoord ivm waterschade waar hun fantasie over wat er gebeurd zou kunnen zijn steeds rijker word, terwijl in het verleden een gelijkaarrdige waterschade onder de douche is gebeurd, en dus waarschijnlijk slecht hersteld door hun loodgieter... en dan hebben ze besloten omdat ik niets wou tekenen de lijst van schade wat langer te maken + waterschade nog steeds te verrekenen), noch heb ik documenten gekregen, de sleutels zijn geweigerd door de eigenaar en heb ik dus per taixpost secur dezelfde dag opgestuurd. Er is ook geen meterovername getekend geweest. Men heeft me aangeraden te doen of er geen plaatsbeschrijving was geweest en de huurwaarborg terug te vragen per aangetekend schrijven. Heb ik gedaan.
Ondertussen heb ik een aangetekend schrijven van de expert, op mijn oud adres waar ik 30 juni vertrokken ben, post op 6 juli verstuurd. Het is een PV van de uitgaande plaatsbeschrijving.
Ik ben nog steeds niet akkoord met de waterschade, en ook niet met schade zoals krassen aan de deurlijsten die ik in mijn opmerkingen bij de ingaande plaatsbeschrijving had gezet. Ik ben nog wel akkoord (zoals de dag zelf gezegd) met een verloren sleutel, vlek op de vloer en nog enkele prullen.
Er zit uiteraard een faktuur van de expert bij dit PV. Betaal ik deze faktuur? Betekent dit ergens zijn werk te aanvaarden? Ik heb al een aangetekende brief voorbereid (nog niet gestuurd) waarin ik nogmaals de punten weerleg waarmee ik niet akkoord ben, en de vraag mijn huurwaarborg - 65.50€ terug te betalen. Doe ik nog steeds alsof de plaatsbeschrijving niet is gebeurt? Men heeft me verteld dat aangezien de dag zelf ik niets heb getekend, noch heb gekregen, er geen enkel bewijs is. Wat raadt U mij aan? Hartelijk dank bij voorbaat.