Wat als m'n huisbaas z'n appartementsblok verkoopt?

Phoenixxl
Topic Starter

Wat als m'n huisbaas z'n appartementsblok verkoopt?

#1 , 23 jul 2010 17:41

Hallo iedereen,

Kan er mij iemand helpen met naukeurige informatie over wat er moet gebeuren als m'n huisbaas z'n gebouw verkoopt..

Meer specifiek , Hoe moet ik , als huurder verwittingd worden , ik heb een huurcontract , ik wil niet dat dit contract enigzinds verandert.
Ik denk dat m'n huisbaas in werkelijkheid z'n gebouw niet verkocht heeft maar gewoon onder beheer van een immo kantoor heeft gezet zodoende van de rompslomp af te zijn.

Plots krijg ik hier een brief van een immobilienkantoor die zegt dat het gebouw waarin ik woon , onder hun begeer staat .. Iedereen kan mij zo'n brief schrijven , is m'n huidige huisbaas niet verplicht mij officieel te verwittigen dat het gebouw verkocht is en aan wie.. zodat de persoon "verhuurder" in mn'n huurcontract kan aanzien worden als veranderd.

Dat immobilienkantoor wil nu ook dat ik een addendum aan m'n huurcontract teken onder de vorm van een "relement van orde" Ik ga daar niet mee akkoord , ik wil verder bijven huren onder dezelfde voorwaarden van m'n contract.. 3 bladzijden extra ditjes en datjes .. dat kan niet imo..

Dat immobilienkantoor wil ook dat ik kom om m'n borg van bij m'n "oude" (wat vorgens mij nog huidige want officieel weet ik niet wie nieuw is) huisbaas die 1440 euro is , af te halen en bij hen , eerst op een derden rekening en dan op een geblokeerde rekening te zetten , waar het bedrag helemaal anders is(een stuk lager 1100 euro). In m'n huurcontract staat het bedrag vast , ik wil geen ander contract , ik wil ook niet dat ze dit gebruiken als een reden oim mn huidig contract nietig te verklaren (als ik dit doe) . Moet dit dan niet in een rekening die gezamelijk geopent wordt door mij een de nieuwe eigenaar , en niet een immo kantoor.

Kan er mij aub iemand exacte informatie geven over de officiele procedure dat een verhuurder moet volgen bij het verkopen van z'n pand.

Dit ziet er allemaal een groete foefeling uit .. ik sta op het punt een advokaat te nemen om dit voor mij allemaal uit te zoeken , is dit nodig?

Dank bij voorbaat voor inlichtingen hier omtrend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jul 2010 19:52

Bij verandering van eigenaar blijft uw oorspronkelijk huurcontract tellen. De nieuwe eigenaar kan dit niet zomaar aanpassen. De huurwaarborg kan wel worden overgedragen naar een nieuwe gezamelijke rekening tussen u en de nieuwe eigenaar.

Vandebos

#3 , 23 jul 2010 20:06

Ik zou beginnen met het kantoor aangetekend aan te schrijven met het vriendelijke verzoek u de bewijzen dat ze het beheer hebben overgenomen te bezorgen. Dat is uw recht.

Reclame

Terug naar “Huren”