Terras

ellen95
Topic Starter

Terras

#1 , 18 aug 2010 01:25

Sinds vier jaar huren wij een gelijkvloersappartement.
Wij zijn de enige huurders in een blok van drie.
Nu vragen we al meer als drie jaar of de eigenaar van de bovenste verdieping iets aan zijn terras wil doen, want door "omstandigheden" helt deze iets naar voren, zodat regenwater vanaf zijn terras niet verdwijnt in de afvoer, maar in onze tuin.
Dit blijft aan één stuk doordruppelen, terwijl het al uren droog is.
Dit ontneemt ons ten eerste een stuk tuin....ten tweede de mogelijkheid om terrasplanken te leggen omdat deze, vooral in het najaar, winter en voorjaar, niet echt de kans krijgt om te drogen...dus sneller wegrotten....ten derde het constante gedruppel s'nachts, alsof je naast een lekkende kraan ligt te slapen....
De onderkant van het terras van de eerste verdieping vertoont ook tekenen van verschuivende betonnen balken...en waarschijnlijk betonrot.( wat toch gevaarlijk kan zijn, zowel voor hun als voor ons )
Hieraan wordt dus geen gehoor gegeven, ook niet op de vraag van onze huisbaas...
Nadat ik nu eindelijk heb gezegd dat ik zelf maar stappen ga ondernemen, kreeg ik een arrogant antwoord, dat ik als huurder geen rechten heb, dat het via de huisbaas moest en dat we de pech hebben dat zij iets van de juridische wereld kennen.
Vooral dat laatste schoot even verkeerd....
Staan wij als huurder hier zo met de rug tegen onze muur...???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 aug 2010 09:11

Woningdienst vlaanderen of de dienst stedenbouw van je stad contacteren voor een onderzoek gericht op betonrot/stabiliteit van het pand.

ellen95
Topic Starter

#3 , 20 aug 2010 12:18

Bedankt voor je antwoord...
Ondertussen heb ik van de huisbaas begrepen dat de eigenaar van het hoogste er iemand heeft naar laten kijken en dat het een paar honderd euro kost om het te laten herstellen, waarmee hij dus al bevestigd dat er iets niet klopt...
Hij zegt dat hij het geld niet heeft, en er dus ook niets aan laat doen.
Nu wil het dat hij gaat verhuizen, heeft zelf een andere woning gekocht, maar zou het zeker tegen de mensen zeggen die naar het appartement komen kijken...
Kan ik hiermee akkoord gaan.....
Groetjes Ellen

Reclame

Vandebos

#4 , 20 aug 2010 13:04

Zonder d aard en de grootte van schade te kennen is dit
Oeilijk in te schatten. Insijpeling in een flagebouw voor een paar honderd euro oplossen lijkt me echter eerder utopisch gelet op de dossiers uit eigen ervaring...

Kan je nergens in je kennissenkring een aannemer die hier eens naar wil kijken? Enkel om algemeen te bepalen of de schade effectief zo klein is en snel te repareren.

Misschien ook de verkoper er eens op wijzen dat potentiele kopers nadien moeilijk kunnen gaan doen met "verborgen gebreken" en dat het hem dan meer dan een paar 100 euro kan kosten?

In ieder briefwisseling met hem aangetekend verrichten, dan heb je een bewijs.

Terug naar “Huren”