extra vergoeding enkele dagen voor intrek

Scorpio
Topic Starter

extra vergoeding enkele dagen voor intrek

#1 , 03 nov 2010 20:34

ik ben mijn besluiten aan het maken voor de vrederechter, en wil aantonen dat de eigenaar agressief en oneerlijk is. Ik heb uiteraard enkele sterke punten. Kan ik het volgende ook aanhalen, of is dit gewoon: het pand was leegstaand, de plaatsbeschrijving is 7 dagen voor de intrek gedaan, en ik heb de sleutels gekregen om al te kunnen kuisen, en meubels te verhuizen, aangezien ik zelf uit mijn verkocht huis moest zijn 7 dagen later. De eigenaar heeft een pro-rata vergoeding hiervoor aangerekend. Normaal, of een beetje té ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 nov 2010 20:47

U moet huur betalen vanaf het begin van de huurperiode zoals vermeld in het huurkontrakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Scorpio
Topic Starter

#3 , 03 nov 2010 22:48

Het huurcontract begon op 1 juli. Ik heb betaald vanaf 23 juni, omdat ik toen de sleutels gekregen heb na de plaatsbeschrijving.

Reclame

immolaw

#4 , 04 nov 2010 09:45

Ik zou veronderstellen dat dit dan in onderlinge overeenstemming is gebeurd. Verhuurder heeft gevraagd, en huurder heeft ermee ingestemd door sleutels vooraf in ontvangst te nemen, en te betalen. Indien je hiermee niet akkoord zou geweest zijn, zou je de sleutels niet aanvaard mogen hebben, en slechts op de dag van inwerkingtreding van het huurcontract de sleutels mogen in ontvangst nemen.

Terug naar “Huren”