verwarming

karina 50
Topic Starter

verwarming

#1 , 09 dec 2010 19:11

Onze huisbaas zet de verwarming gewoon af tijdens de maanden juli en augustus,en dan spreken we nog niet van de andere periodes als de zon af en toe tevoorschijn komt.Volgens hem hoeven wij geen verwarming tijdens de zomer met deze tropische? temperaturen.Wij hebben al meer in de kou gezeten dan ons lief is,en hij zet de verwarming niet op.Wij moeten maar een dikkere trui aandoen als het eens wat frisser is volgens hem.Kan en mag dit zomaar wettelijk gezien,want zelfs tijdens de zomermaanden zijn er avonden die een beetje verwarming behoeven,en niet enkel avonden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2010 19:26

Wat staat in uw contract?
In een appartementsgebouw zijn dit zaken die nog voorkomen.

karina 50
Topic Starter

#3 , 11 dec 2010 22:29

Contractueel betaalden wij 75 € per maand voor de verwarming!!!

Reclame

Vandebos

#4 , 11 dec 2010 22:40

Is dit een vast forfaitair bedrag of een voorschot op de jaarafrekening?

karina 50
Topic Starter

#5 , 12 dec 2010 21:55

Dit is het bedrag dat vermeld staat in het huurcontract,ik veronderstel dat het een voorschot is op de eindafrekening.Een eindafrekening die trouwens een verbruik aangaf van 17.000 liter op ongeveer 24 maanden voor een gewoon appartement van 120m²

mava105

#6 , 13 dec 2010 10:46

In liters???? Is dat dan voor het warm en koud water? Of is dit de hoeveelheid stookolie die verbruikt wordt.

karina 50
Topic Starter

#7 , 13 dec 2010 16:50

Dit is de hoeveelheid stookolie die wij zouden verbruikt hebben volgens onze huisbaas,zonder warm water!!!

Lanox

#8 , 13 dec 2010 16:54

:shock: Neemt U soms stookolie intraveneus tot U?

Deelt U een stookolietank met andere personen?
Is de stookolietank gecontroleerd op lekken?

mava105

#9 , 13 dec 2010 17:00

Ben zelf eigenaar van een blok met 3 appartemen van ongeveer dezelfde oppervlakte. Wij hebben voor een periode van 2 jaar maar 6.000 liter stookolie ingedaan, voor de aanmaak van warm water inbegrepen.
Hier klopt dus duidelijk iets nietHoeveel appartementen zijn er in het gebouw?

karina 50
Topic Starter

#10 , 13 dec 2010 20:13

Er bevinden zich 3 appartementen in het gebouw.In ieder appartement staat er een warmteteller van ISTA.Na twee jaar huur is de huisbaas de meterstand komen opnemen.Samen met de aankoopfacturen stuurt hij de meterstanden door naar ISTA Andrimont ter berekening,met het resultaat als gevolg.
Ik weet dat er een verkeerde berekening is gebeurd,want uit een mail naar en van ISTA Antwerpen(nederlandstalig) blijkt dat de berekening van de mazoutfactuur helemaal niet klopt.
Van ISTA Andrimont krijg ik helaas geen antwoord op mijn mails.

karina 50
Topic Starter

#11 , 14 dec 2010 09:23

Mijn oorspronkelijke vraag was eigenlijk of de huisbaas de verwarming te pas en te onpas zomaar kan en mag afzetten,maar alle hulp en goede raad is van harte welkom.

Franciscus

#12 , 14 dec 2010 10:31

Nogmaals wat staat er in uw contract.
In een appartementsgebouw dat ik ken wordt de verwarming ook afgezet tss medio mei en medio september.
Eigenaar woont er zelf.

karina 50
Topic Starter

#13 , 14 dec 2010 17:54

Er staat niks in het contract betreft afzetten van de verwarming voor geen enkele periode van het jaar dus ..........?

Franciscus

#14 , 14 dec 2010 19:13

Woont de eigenaar ook het het gebouw??
Wie kan aan de ketel en aan de regelapparatuur??

karina 50
Topic Starter

#15 , 14 dec 2010 19:39

De eigenaar woont naast het appartementsblok en is de enige die bij de ketel kan,en een ruimtethermostaat was er niet,dus ligt het niet aan ons stookgedrag dat wij zo een hoge rekening hadden,maar aan de verkeerde berekening.
Hebt u al meegemaakt dat iemand 8500 liter mazout per jaar verbruikt in een gewoon appartement,goed geisoleerd dubbel glas enz...
De huisbaas heeft ons de rekening gestuurd,berekend door ISTA.

Terug naar “Huren”