Op 1 augustus verhuisden we. Met de nieuwe huurster kwamen we overeen dat ze al op 31 juli de sleutels kon krijgen, als ze ermee akkoord was dat de oppoets niet perfect was gezien we pas zelf die dag in ons nieuwe huis konden. De plaatsbeschrijver kon maar op 3 augustus komen. Ze ging akkoord en trok op 31 juli in het huis.
Op 3 augustus kwam de plaatsbeschrijver. Ook de nieuwe huurster en de eigenares van het huis waren erbij.
Hij maakte een plaatsbeschrijving en gaf ons twee opmerkingen. Hij zei dat de oppoets van het huis maar matig was ( de nieuwe huurster zei dat zij dat in orde ging brengen). Hij zei dat het slot van het poortje van de tuin los zat en moest vastgeschroefd worden. Wij vroegen aan de nieuwe huurster of we ons materiaal moesten halen om het te komen doen en zij zei: neen, neen, mijn papa doet dat wel. De plaatsbeschrijver maakte er ons ook op attent dat de badstop moest vervangen worden. De eigenares zei onmiddellijk dat zei dat wel ging doen. We dachten dat alles in orde was. Wij kregen geen papier van de plaatsbeschrijver mee naar huis. Hij zei dat hij alles zou overmaken aan het immokantoor en dat we in de loop van de week de afrekening zouden krijgen.
Na een maand kregen we nog steeds geen afrekening. We stuurden mails en na drie maand kregen we de afrekening. De badstop bleek ongeveer 80 euro te kosten en men rekende 15 euro aan voor het poortje vast te schroeven en plots bleek de damkap kapot en moesten we 30 euro daarvoor betalen.
We vroegen naar de factuur van de badstop en zeiden dat de nieuwe huurster het poortje ging herstellen en dat we geen weet hadden van de dampkap...
Zoveel weken nog eens later (in november ondertussen) kregen we de vraag van het immokantoor om het poortje te gaan repareren en de dampkap te gaan poetsen. in de mail stond dat de vader van de nieuwe huurster het toch niet wou d oen en dat ze al in 3 maand niet aan haar dampkap had gekomen.
Ik heb laten weten dat ik niet meer kon instaan voor die reparaties en dat poesten omdat we al drie maand na de feiten waren en dat ik niet wist wat er ondertussen met het poortje en de dampkap gebeurd was.
Ondertussen kreeg ik een woedende eigenaresse aan de telefoon die begon te schelden en te roepen. Ik heb de telefoon neergelegd omdat ik niet wist wat ik moest doen.
Ondertussen heb ik de factuur van de badstop gekregen ( die maar eind november bleek gefactureerd te zijn). Ik heb die onmiddellijk betaald en ik heb ondertussen ook laten weten dat ik nog een toegeving wou doen en ook al stond er in de mail letterlijk dat de nieuwe huurster had gezegd dat te repareren dat we die kosten op ons gingen nemen, maar niet die voor de dampkap...
Nu zijn we december en hebben we onze waarborg nog steeds niet terug.
Het immokantoor liet weten dat het verder afgehandeld wordt met een advocaat (die het nichtje is van de eigenares)
Wij hebben alles in eer en geweten gehandeld, maar nu slaat de schrik om mijn hart. Voor 30 euro wordt onze huurwaarborg al 5 maand tegengehouden. is dat terecht? Wat moeten we doen?
had het immokantoor ons niet eerder moeten informeren?
Het immokantoor zei dat er op de brief van de landmeter stond dat we alles binnen de zeven dagen moesten herstellen.. Dat is zo, maar wij hebben dat blad pas 3 maand na de feiten voor het eerst gezien. en we dachten dat alles in orde was. de badstop was geregeld en we dachten dat het ok was met het poortje en de opkuis...