#1 , 21 dec 2010 16:50
Hallo
Ik heb een appartement te huur staan, en heb een kandidaat-huurster. Het gaat over iemand met 2 kinderen die budgetbeheer doet bij het OCMW. Het OCMW zou zorgen voor de waarborg, maar de verhuurster zou elke maand zorgen voor de huur i.s.m. het OCMW. Het contract zou ook op naam komen van de huurster.
Ze heeft elke maand een uitkering van ongeveer 1300 euro per maand. Het bedrag voor de huur bedraagt 550 euro per maand.
Langs de ene kant vertrouw ik het zaakje wel omdat het OCMW haar budget beheert, maar langs de andere kant kan ze met dat geld dat ze van het OCMW krijgt voor de huur te betalen, natuurlijk ook andere dingen kopen en kan ze ook van de ene op de andere dag stoppen met dat budgetbeheer en dan is de huur niet meer gegarandeert.
Het gaat hier om een huurcontract van 3 jaar.
Ik heb haar al eens gebeld om te zeggen dat ik het niet vertrouwde omdat ze van de ene op de andere dag kan stoppen met dat budgetbeheer en ze kan ook met geld van het OCMW dat ze krijgt voor de huur ook iets anders kan kopen. Nu stond ze hier gisteren met haar vader voor de deur en vroeg ze om toch eens met het OCMW gaan te praten, waarin ik heb toegestemd. Het OCMW zou mij vandaag bellen, maar heb er nog niks van gehoord.
Kan ik deze huurster weigeren als het bij het OCMW tegenvalt en zij mij niet kunnen waarborgen dat ik de huur 3 jaar zal krijgen en dat zij ook alle kosten van dingen die stuk gaan door de schuld van de huurster en die meer dan de waarborg van 2 maanden bedragen zullen betalen of kan ik dan beschuldigd worden van discriminatie?