#10 , 26 jan 2011 18:36
Neen de verhuurder vraagt niets
Het zijn de vorige huurders die dit eisen van mij.
Ik zal de situatie nog eens schetsen:
Ik zie appartement te huur staan
Ik krijg het en teken contract dat ingaat vanaf 01/01/2011.
Er is wel een mondelinge afspraak als de vorige huurders er eerder uit gaan, dat ik erin kan. EN als zij een week langer ofzo moesten blijven dan was dat voor mij geen probleem.
Nu ik hoor niets van hun dus ik ga ervan uit dat ik de 1ste erin kan, ik sms hun bel hun maar krijg geen antwoord (dit een week voordat ik erin trek)
Opeens krijg ik sms van hun dat ze erin blijven tot 15 februari want dat was zo toch afgesproken (dat ik hun liet blijven zolang nodig is, wat nooit de afspraak is)
Ik zeg NEEN want ik moet er zelf uit voor de 31ste december. Dan komen zij af uiteindelijk dat ik er de 12de januari in kan en dat ik de helft van de huur moet betalen voor mijn gedeelte. Op zich was dat geen probleem, maar door m'n werk kon ik er de 12de niet geraken en vraag ik om de 17de alles af te handelen en toen zat het spel op de wagen, want dat kon niet en ik kon kiezen de 12de en betalen of de 1ste februari. Ik heb toen gezegd ik betaal maar nadat ik met iemand gepraat heb hierover (raadde me af om te betalen vermits ik toch al maand huur voor tijdelijk onderkomen en opslag meubels betaald had) heb ik besloten erin te trekken op 1 februari. en toen begonnen zij met te dreigen met vredegerecht enzovoorts (het appartement te huur zetten enzo...)
Hadden zij mij eerder alles laten weten had ik zelf nog iets kunnen regelen, nu laat ik niet meer met mijn voeten rammelen.