Hallo,
ik heb mijn huurcontract verbroken en er is mondeling afgesproken dat ik maar 1 maand boete moet betalen + een nieuwe huurder zoeken.
Ik heb mijn appartement op internet gezet en er zijn vele mensen komen kijken. Vooral mensen zonder werk met leefloon.
Toen ik iemand gevonden had die in de zelfde situatie als mij zit, een jongen van 18 die nog studeert en ook ocmw leefloon krijgt wou de huisbaas zekerheid dat hij elke maand zijn huur zou krijgen. Dus is er gevraagd geweest aan het ocmw of ze rechtstreeks de huur wouden storten naar de huisbaas zijn rekening en ze wouden dat ook doen. Maar nu wou de huisbaas nog meer zekerheid door het op papier te laten zetten. En dat zou normaal gezien in orde gebracht worden. Hij is bang dat als die jongen zou gaan werken dat hij geen huur meer zou betalen. Maar wat is het verschil met iemand dat al vast werk heeft of op het ocmw zit. Ze kunnen toch alle twee hun ontslag krijgen. Mijn huisbaas is gewoon dingen aan het uithalen dat de verhuur niet zou doorgaan. En als het niet doorgaat moet ik nog altijd huur betalen + dat ze mij voor het vredegerecht zouden trekken.
Kan dat ?????? Ik heb mijn plicht toch gedaan een nieuwe huurder gezocht + de boete dat ik zal moeten betalen.
Kan er iemand mij raad geven aub?
Gr Cora