welke datum heeft prioriteit?

koen999
Topic Starter

welke datum heeft prioriteit?

#1 , 22 jan 2011 17:06

ik heb een huurder die blijkbaar vertrokken is maar hij heeft nog niet opgezegd.
probleem is ik heb het huurcontract nog niet laten registreren.

ik heb vandaag een papier gevonden in mijn bus dat er een aangetekend schrijven klaar ligt op het postkantoor.

nu is mijn vraag kan ik het huurcontract gauw nog registreren? heeft de datum dat de aangetekend brief verzonden werd voorrang? of is het de datum dat ik hem ophaal ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2011 19:56

Ik vrees dat je te laat bent. Het is de datumstempel op de brief die van tel is (dus de datum van afgifte op de post), en niet de datum wanneer jij de brief gaat afhalen. Zou al te gemakkelijk zijn zo. Als je hem nooit gaat afhalen werd de opzeg nooit gegeven en is de huurder gedwongen levenslang in het pand te blijven. :oops:

Vandebos

#3 , 22 jan 2011 22:04

Datum van kennisname is van belang. De wetgever verondersteld kennisname van het schrijven door het in ontvangst nemen van het schrijven of, bij gebrek van aanwezigheid, de eerste aanbieding ervan door de postbode.

U bent te laat.

Reclame

Terug naar “Huren”