#8 , 05 feb 2011 08:35
Ik huurde een apt tot 31 januarie 2011.Na aangetekend opzeg te hebben gedaan, in achtname de 3 maanden opzeg termijn die nu zijn vertsreken, heb ik op 29 januari 2011 het pand verlaten, netjes geschildert (zowel plafonds als muren) achter gelaten.Alles gepoetst zoals hoorde.Mijn exvr was daags nadien nog 2 kamers komen schilderen om zo ook haar deel van de opkuis te doen.
Toen ik op 30 januari de huisbazin ging vragen of ze even mee wilde om het pand te controleren paste dit niet voor haar, wel kregen ik daags nadien telefoon dat ze nog een kruimeltje in een van de kasten terug had gevonden(blijkbaar aan een vod blijven kleven of wat dan ook.. En dat ook de gootsteen vuil was.( ik ga ervan uit dat de ex daar voor iets tussen zit) dus ging ik met poetsgerief naar daar om alsnog de gootsteen terug te kuisen.Ondertussen weer een dag verder 1 februari... wilde ik dat de huisbazin meekwam maar ze waande zich niet thuis zodat ze pas op 3 februari ging kijken om dan op 4 februari mede te delen dat het al de 4 de van de maand erop is en ze mij nu verplicht een maand extra huur te betalen, ze dreigt (ookal is dit niet wettelijk mogenlijk )om het van de huurwaarborg af te houden. Ook deed ze moeilijk ivm meterovername,daar er geen andere huurder is moet de huisbazin dit op haar nemen, ze weigerde en zag ik me genoodzaakt de meters te laten ophalen(zoals die van pidpa melde de dag zelf)Ze heeft op 4 februari eindelijk de sleutels in ontvangst genomen dus ik kan er ook niet meer binnen moest iemand me dwingen de maand toch te betalen.We hebben uiteraard foto's genomen van alle kamers in alle hoeken en kantjes zodat ze nooit kan zeggen dat het er niet genoeg blonk,mijn vraag is nu: Ze weigert de huurwaarborg vrij te geven en ze eist een maand extra huur nadat de wettelijke opzegtermijn is verstreken. Het is me ook duidelijk dat ze dit een paar dagen heeft laten uitlopen omdat ze nog geen andere huurder heeft gevonden en zo een maand via mij wil opeisen! Wat kan ik doen?