hallo,
Ik (22 jaar) woon samen met mijn ouders ( ma en pa) en mijn 2 kinderen (3 jaar en 16 maanden) in een ingesloten woning. Het contract is stilzwijgend verlengd, voor hoe lang weet ik niet, aangezien ik niet de huurder ben. Nu is het zo dat dit huis niet meer de ruimte biedt die we, naar onze normen, nodig hebben. Er zijn in principe maar 2 'normale' slaapkamers, namelijk die van mij ouders en mijn oudste kindje. Mijn jongste kindje slaapt op een kamertje net groot genoeg voor zijn bedje en een kleine kledingkast. Ikzelf slaap helemaal beneden(is een drive-in woning) in een ruimte wat eigenlijk bergruimte is. Deze kamer is nat, groeit schimmel uit het plafond en extreem koud. Geen echt gezonde omgeving om te slapen, maar goed.
Nu is het zo dat ik een huurhuis gevonden heb met genoeg ruimte voor ons allemaal. Deze huur bedraagt 695 euro, terwijl de huidige huur 735 euro bedraagt. Het nieuwe huis wordt via hetzelfde immo-bureau verhuurd. Is het mogelijk om aan hen te vragen om de huurwaarborg van de huidige woning over te zetten naar de nieuwe woning? Hoe lang moeten we voor de opzeg rekenen? Het nieuwe huis is vanaf april beschikbaar.
Indien zij dit niet kunnen, waar kunnen wij terecht voor hulp bij huurwaarborg? Ikzelf heb mijn 2 kindjes ten laste. Mijn ouders niemand meer.