recht van opzeg van verhuurders kant.

Bisleri
Topic Starter

recht van opzeg van verhuurders kant.

#1 , 31 jan 2011 12:40

Hallo,

Ik ben een onervaren verhuurder,heb mijn appart verhuurd omdat ik dringend naar't buitenland moest en er geen koper in het voorbije jaar was geweest.
Dus, huurder gevonden,geen probleem,contract gemaakt van 3 jaar, met mogelijkheid tot opzeg voor beide partijen. Dit contract werd geregistreerd.

Heb al erg veel spijt gehad van deze daad, want heb nog niets van overlast gehad met deze persoon (deze is in bescherming geweest door het OCMW)
Bovenal ,ik wordt gestalkt, menens. Lang verhaal, zonder einde.

Heb een paar keer geprobeerd om deze persoon uit mijn leven te krijgen door een huur opzeg te geven,
na verscheidene doodsbedreigingen en nalaten van paar maanden huishuur te betalen (omdat ik niet vriendelijk genoeg was)+
beschadiging van het pand (kapotte ruiten) en overlast aan de buren (met politie erbij), maar toch het lukt me niet om deze huurder eruit te krijgen.

Ondanks het feit dat het contract vermeldt dat opzeg mogelijk is voor beide partijen ,wordt er vooropgeplaatst dat dit contract volgens de wet (3jaar) niet opzegbaar is.
Op 1 juli 2011 is deze 3 jaar ten einde. Heb in januari 2011 een opzegbrief opgemaakt en ben erin geslaagd om deze te laten tekenen voor ontvangst door de huurder.

Volgens mij ben ik nu volledig in regel en hoop ik ten zeerste dat dit contract op geen enkele manier kan verlengd worden?

Nu,ineens praat de huurder over weggaan, nu in februari ,zonder verder huishuur te betalen voor de resterende 4 maanden...
Het kan natuurlijk een manier zijn om mij opneiuw aan de praat te krijgen (ik heb van de politie de raad gekregen om geen antwoord meer te geven op sms'en en mails, want die komen er dagelijks tot zo'n 70 per dag)

Wat kan er gebeuren? Ik heb nu al 2,5 jaar geduld moeten uitoefenen ... ik hoop echt dat ik er na 3 jaar vanaf geraak.

PS. Klachtenbrieven van mij aan politie en Procureur des Konings (2x) hebben geen enkel gevolg gehad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 jan 2011 13:36

U heeft in het aangetekend schrijven vermeld dat het contract niet wordt verlengd en aldus beëindigd op 30/06/2011?

Dan is er geen discussie mogelijk. de huurder kan geen aanspraak maken op een tegenopzeg van één maand zoals voorzien in art 3§5 huurwetgeving aangezien het bevestigen van niet verlenging van een huurcontract van bepaalde duur valt onder art 3§6 huurwetgeving en niet voorzien is onder de uitzonderingen in art 3§5 huurwetgeving.
Ondanks het feit dat het contract vermeldt dat opzeg mogelijk is voor beide partijen ,wordt er vooropgeplaatst dat dit contract volgens de wet (3jaar) niet opzegbaar is.
Wie claimt dit?

Reclame

Terug naar “Huren”