Verhuurder eist terugkeer huurder uit buitenland!

Letitia
Topic Starter

Verhuurder eist terugkeer huurder uit buitenland!

#1 , 02 feb 2011 20:42

Wat te doen als je een jaar naar het buitenland vertrekt voor dringende zaken, je huurwoning van twintig jaar nog steeds je hoofdbewoning is, maar je verhuurder, een woningbouwvereniging, je als een slechte huurder aanmerkt omdat je geen toezicht houdt. Hij eist een zaakwaarnemer die elke week de woning komt bekijken, en beschikbaar is voor het openen van de deur voor reparaties. Kan de verhuurder ook eisen dat men korter dan een jaar mag wegblijven op straffe van ontbinding van het huurcontract via de rechter. Mede op basis van een woningen tekort. Nu ik dit opschrijf klinkt het uiterst absurd, maar dat speelt nu in mijn omgeving. Alsof een huurder in zijn komen en gaan beperkt mag worden door de verhuurder op basis van een huurcontract.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 feb 2011 20:52

Ik vermoed dat het gaat om sociale huisvesting waar specifieke regels van kracht zijn. De eerste (gratis) raadsman is en blijft het herlezen van de verhuurvoorwaarden...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2011 23:44

Nederland ???

Reclame

Letitia
Topic Starter

#4 , 04 feb 2011 16:17

Nederland.

Bestaat er iets als een algemeen huurcontract_
Te vinden op internet

Vandebos

#5 , 04 feb 2011 17:47

Beste Noorderbuur, gelet op de verschillen in de wetgeving lijkt het me aangewezen eens informatie in te winnen op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Deze zullen u beduidend meer kunnen helpen.

gd5670

#6 , 06 feb 2011 00:23

Beste ,

Ga er gerust van uit dat de woningbouwvereniging in haar recht staat om ontbinding van het huurcontract aan te vragen via de rechtbank. De woningbouwvereniging wal ongetwijfeld in haar contract hebben laten opnemen dat je in ieder geval de woning gebruikt als hoofdverblijfplaats , je staat ingeschreven in de Gemeentelijke Basis Administratie en het gehuurde goed beheert als een goed huisvader.

De eisen die men nu stelt lijken mij derhalve gezien je verblijf in het buitenland niet meer dan redelijk.

PS ik ben zelf Nederlander maar woon er gelukkig niet meer !

Terug naar “Huren”