Beste,
We hebben op 1/08/2008 een huurovereenkomst afgesloten (bestemd tot hoofdverblijfplaats), met een duur van 9 jaar.
De plaatsbeschrijving is als volgt:
"Het betreft de verhuring van een nieuwbouw appartement, dat in perfecte staat verkeert, volledig afgewerkt (inclusief schilderwerken). Bij het verlaten van de woning kunnen partijen een plaatsbeschrijving (laten) opmaken."
Is het juist dat zo een plaatsbeschrijving niet geldig is (wegens niet gedetailleerd), en dat de plaatsbeschrijving dan is zoals het goed op het einde van de huurovereenkomst?
De verhuurder eist van ons retouchering en schilderwerken in het appartement, en herschilderen van de gemeenschappelijke gang.
We hebben de opzeggingstermijn van 3 maanden in acht genomen.
Ik ging er van uit een boete ("wettelijk opgelegde vergoeding") van 1 maand te moeten betalen (wegens vervroegde opzeg in jaar 3), maar nu blijkt dat het contract niet geregistreerd is.
Moet mijn exemplaar van de huurovereenkomst ook stempels krijgen ter bevestiging van de registratie? Of enkel 1 exemplaar van de verhuurder? Moet de verhuurder mij laten weten dat dit geregistreerd is?
En, de boete moet ik dus niet betalen?
Maandelijks betaalden we 35euro voorschot op "kosten ten laste van de huurder:
- ...
- de brandverzekering van het appartement
- ...
"
Ander puntje: "De aansprakelijkheid inzake brand en waterschade dient verzekerd door de huurder"
Nu; bij de afrekening wordt mij het volledige bedrag van de brandverzekering afgesloten door de verhuurder doorgerekend. Ik heb echter zelf een brandverzekering afgesloten vooor:
-gebouw: werkelijke waarde (totaal aantal punten is berekend)
-inboedel
Kan de verhuurder de door hem afgesloten brandverzekering aan ons doorrekenen?
Er zijn nog een aantal twistpunten, maar die bespaar ik jullie.