Hallo,
Heb volgende vraag:
Begin oktober hebben wij een contract ondertekend met onze huurbaas + immokantoor om een huis te huren vanaf half oktober.
Toen we op het punt stonden te ondertekenen waren we zo danig enthousiast over het huis (waren reeds een klein jaar aan het zoeken naar een geschikt huis qua huurprijs, staat, ...)
Nu achteraf maak ik mij volgende bedenkingen.
1) Het huurcontract is beginnen lopen vanaf half oktober. Kan dit eigenlijk? Moet dit niet het begin van de maand zijn?
2) Ons contract is als volgt: 1jaar-1jaar-3-6-9. Hopelijk kan dit geen aanleiding zijn tot problemen?
3) Waarborg van 3 maand. Was dit niet te hoog?
4) Onlangs, eind januari kreeg ik een brief van Korfina waaruit blijkt dat het "huurwaarborgcontract" zopas opgesteld werd ( 3.5 maanden te laat)
Die eerste drie puntjes lijken mij, mijns inziens, niet zo erg en ga ik niet echt over vallen. Waar ik mij wel aan erger is dat mijn waarborg waarschijnlijk 3.5 maand en een half heeft staan opbrengen op de rekening van het vastgoedkantoor. Is een vastgoedmakelaar verplicht om deze waarborg onmiddellijk door te storten of heeft hij een bepaalde maximumtermijn om dit te doen?
Dank bij voorbaat!