Hoe als verhuurder waarborg terugkrijgen, huurder onvindbaar

moortc
Topic Starter

Hoe als verhuurder waarborg terugkrijgen, huurder onvindbaar

#1 , 10 feb 2011 11:02

Hallo,

Mijn moeder (verhuurder) wordt van het kastje naar de muur gestuurd (ze is al naar het vredegerecht geweest), daarom kom ik hier advies vragen.
Korte beschrijving
- Huurder heeft in totaal 4 maanden niet betaald
- Huurder doet opzeg (geen afzender, is onvindbaar)
- Huis is in verschrikkelijke staat, jaren niet gepoetst, tuin overwoekerd, (heel) veel schade

Het lijkt me dat mijn moeder recht heeft op de volledig waarborg, alleen al door de 4 maand niet betalen (waarborg is daar zelfs niet toereikend voor)
Het geld kan enkel vrijkomen als beide partijen tekenen.

Wat moeten we nu doen, de andere partij is verdwenen...

Mvg,
Cynthia

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 feb 2011 11:17

Op het vredegerecht middels een verzoekschrift 1344bis/ev Ger.W. de vrijgave van de waarborg aan de verhuurder verzoeken wegens verregaande verwaarlozing pand. Voor het adres van de huurder gaat u met het huurcontract in de hand naar de dienst bevolking van de gemeente. Daar vraagt u een bewijs van woonst voor de huurder. Het maakt niet uit of het adres dat daar gekend is nog correct is of niet. Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om ervoor te zorgen dat zijn adres actueel is.

Deze beide documenten dient u in drievoud in op de griffie. De zaak zal dan snel voor de vrederechter gebracht worden en bij vonnis zal de waarborg aan u toegekend worden. Met dit vonnis in de hand gaat u naar de bank in kwestie. Deze zal verplicht zijn de waarborg aan u vrij te geven.

Kosten van de zaak: € 35 voor het op de rol plaatsen van het geding, mogelijks €6 voor het bewijs van woonst en een voormiddag kamperen in het vredegerecht.

U vindt in onderschrift een standaardverzoekschrift 1344bis/ev Ger W dat perfect aanpasbaar is voor uw dossier.

moortc
Topic Starter

#3 , 10 feb 2011 11:57

Thx!

Reclame

Terug naar “Huren”