verbreken huurcontract

Lien-S
Topic Starter

verbreken huurcontract

#1 , 13 feb 2011 16:31

Beste,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een huurcontract, dat op voorhand reeds ondertekend werd, te verbreken vooraleer ik intrede doe in het appartement, en wat de gevolgen zijn qua kosten.
Dit huurcontract is van korte duur (3jaar) en niet geregistreerd. Het gaat in vanaf 1 maart.

Daarnaast heb ik uiteraard reeds een opzeg gedaan voor mijn huidig appartement. Is het mogelijk deze opzeg teniet te doen? Deze loopt tot 31 maart, en het huurcontract daar is een 3-6-9 contract, en geregistreerd. Ik zit nu in mijn 3de huurjaar. Wat zijn ook hier eventuele gevolgen naar kosten toe voor verbreking van de opzeg?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2011 16:33

leeswerk
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#3 , 13 feb 2011 17:43

Voor huurcontracten geldt er geen bedenkperiode, het zijn geen consumptieproducten. Een contract van bepaalde duur, ongeacht registratie, wordt verondersteld te zijn aangegaan voor de contractuele periode. De enige wijze om dit te verbreken is ofwel via onderling akkoord ofwel het vredegerecht.

Als u nog steeds in uw derde huurjaar zit op het einde van het contract kan de verhuurder u één maand wederverhuringsvergoeding aanrekenen.

Reclame

Terug naar “Huren”