Bewijzen dat de huurder het pand heeft verlaten ?

rimage2000
Topic Starter

Bewijzen dat de huurder het pand heeft verlaten ?

#1 , 28 feb 2011 17:28

:?: Ik heb via de vrederechter zonder problemen kunnen bekomen dat de huurder uit mijn appartement mag gezet worden 30 dagen na betekening van het vonnis.
Er is een grote kans dat de huurder het pand reeds verlaten heeft en daardoor zou ik terug over het pand mogen beschikken indien ik kan bewijzen dat hij het inderdaad verlaten heeft.
Maar hoe kan ik dit bewijzen ?
Mag ik het appartement betreden en dan ? als er zich nog persoonlijke voorwerpen daar bevinden is het dan nog bewoond ?
Welke bewijzen zijn er nodig? en moet ik mij dan opnieuw richten tot de vrederechter ?
Ik zou natuurlijk liever hebben om zijn vertrek te kunnen bewijzen dan de hoge kosten te maken voor een uitdrijving.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 feb 2011 17:36

Leegstand laten vaststellen door een deurwaarder op dag van de uitzetting.

Hierbij dient wel gezegd te worden dat U het niet vroeger mag betreden dan na de datum van uitzetting of ervoor met toestemming van de bewoner. Van de regel afwijken doet u geheel op eigen risico. ofwel gebeurt er niets ofwel slaagt de huurder erin een correctionele procedure op te starten. Dat hangt af van zijn wil, advocaat en kennis van de wetgeving.

rimage2000
Topic Starter

#3 , 01 mar 2011 11:30

Bedankt, dit is inderdaad een manier maar ik vrees dat de huurder met de noorderzon vertrokken is en dat het appartement niet leeg zal zijn bij het uitzetten. Dus zal de deurwaarder moeten constateren dat het pand niet leeg staat.....

Reclame

Terug naar “Huren”