Einde huurcontract gemeen recht

huurder001
Topic Starter

Einde huurcontract gemeen recht

#1 , 11 mar 2011 12:33

beste,

ik ben op 15/09/2009 een conract aangegaan voor de huur van een gemeubeld appartement via gemeen recht. het contract was voor 1 jaar en ging daarna automatisch over naar een contract van onbepaalde duur. In het contract staat vermeld dat ik een opzegtermijn van 3maand moet betalen. In december kwam mijn verhuurder langs en vertelde mij dat het gebouw verkocht ging worden en dat ik er dus niet moest mee inzitten om een ander appartement te zoeken, hij ging mij niet tegenhouden. In februari heb ik hem gebeld om te zeggen dat ik een appartement gevonden had waar ik vanaf 1april in zou kunnen. hij zei me dat dit geen probleem was, dat we het zo overeen gekomen waren. we hadden altijd al een gemoedelijke overeenkomst aangezien ik een kennis ben van hun dochter. Nu kwam hij nog eens langs vorige week om te vragen of ik toch een briefje (niet aangetekend) kon opstellen dat er dan verder geen problemen waren. 3dagen later vond ik een brief in mijn brievenbus dat hij in het contract gekeken had en dat ik toch mijn 3maand opzeg moet doen. Aangezien ik in april verhuis is dit voor mij dus een groot probleem. hij is ook een paar mondelinge overeenkomsten niet nagekomen, zoals het afwerken van de gang (de boiler hangt bloot en hij zei dat dit wettelijk niet mocht) de brandveiligheid ging hij ook zo snel mogelijk in orde brengen zodat ik dan nadien mijn domicielie kon plaatsen, dit is nog steeds niet gebeurd, waardoor ik bij brand geen vluchtweg heb en het gebouw ook niet voorzien is voor het afremmen van het vuur. ook heeft het in de slaapkamer binnengeregend via een plat dak, waardoor ik met heeeel veel vocht in de kamer zit. ik vroeg mij af wat ik kan doen? heb ik het recht om mijn opzeg niet te hoeven betalen? Ik vond op ineternet dat de opzegtermijn van een gemeubeld appartement met gemeen recht maar 1maand bedraagd, kan ik daar gebruik van maken? Kan ik dan op een manier bewijzen dat hij in februari al op de hoogte was van mijn vertrek?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2011 23:03

.... in het contract staat is een contractuele overeenkomst
de huurwetgeving volgt:
http://www.just.fgov.be/img_publications/pdf/21.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Huren”