Verhuurder maakt me echt gek

Bijtje
Topic Starter

Verhuurder maakt me echt gek

#1 , 21 mar 2011 09:35

Ik word gek van mijn verhuurder. Hij sleept mij eerst voor de rechtbank omdat hij mij eruit wil (wil het pand zelf betrekken) en als hij de zaak dan verliest vraagt hij mij om zo snel mogelijk te vertrekken. Ik mocht van de rechter blijven tot einde contract, maar zal eerder vertrekken. Nu ik per AS mijn opzeg gestuurd heb, zegt hij dat hij een schadevergoeding zal eisen omdat ik eerder vertrek dan in de contract beschreven staat. Volgens de huurovereenkomst zou hij dit kunnen maar de vraag is : is dit wettelijk ? Hij eist 1800 euro.

Daarbovenop heb ik verschillende meldingen gemaakt van de schimmel in mijn slaapkamer en badkamer. Hij weigert dit probleem op te lossen en nu zit ik ook met schimmel in de living. Mijn meubelen zijn ondertussen aangetast en ik slaap al meer dan een jaar in de zetel. Deze toestand is niet uit te houden.

Ik wil gewoon vertrekken, ik koop wel eens andere meubelen als het budget het toelaat en verder wil ik mijn waarborg terug maar ik denk dat hij deze niet zal teruggeven aangezien ik weiger die 1800 euro te betalen. Die waarborg heeft echter mijn ex betaalt en ik moet die in mei teruggeven. Hoe los ik dit allemaal op ? Kan hij die 1800 euro eisen en wat met die schimmel en waarborg ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 mar 2011 10:37

Verhuurder aangetekend terugschrijven en zeer vriendelijk (sarcasme) vragen nu eens te besluiten wat hij wil:

- dat u in het pand blijft.
- Dat u het pand in onderlinge overeenkomst verlaat zoals hij liet verstaan na het voor hem negatief aflopen van de door hem aangespannen rechtzaak.

Dat bij blijvende stijfkoppigheid en gebrek aan een antwoord binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven u verplicht zal zijn eveneens de letter van de wet te volgen en onmiddellijk bij hoogdringendheid wegens excessieve toxische schimmelvorming een onderzoek van de woningdienst op bewoonbaarheid van het pand zal aanvragen. Dat u hem aanraadt de wetgeving op onbewoonbaarheidsverklaring eens nauwkeurig na te lezen en dan u zijn besluit mee te delen.

Dat u bij gebrek aan een antwoord binnen de gestelde periode de woningdienst laat komen.

Reclame

Terug naar “Huren”