Huurder versed en - wietplantage

jel65
Topic Starter

Huurder versed en - wietplantage

#1 , 26 mar 2011 15:30

Beste, ik ben expat en verhuur mijn woning (contract van 9 j). Eris een wietplantage aangetroffen, de huurster is enkele maanden geleden verhuisd naar het buitenland (uitgeschreven bij dienst bevolking) zonder mij te verwittigen en intussen werd woning gebruikt door haar vriend als plantage maar hij was er niet officieel ingeschreven. Er staan nog persoonlijke goederen (meubels, pc) van hem en/of haar in de woning. Beiden zijn onvindbaar , ook door politie...
Borg : kan nu enkel mits vonnis worden vrijgegeven, ik kan dit bedrag best gebruiken want er is schade. Is dit een lange procedure?
Verbreken contract ; dit is vb van verbreking, klopt? Ik zou 6m huur kunnen eisen of nog meer ?
Schade ; dient deze op de huurster of de andere bewoner, die blijkbaar achter deze criminele feiten zou zitten, verhaald te worden ?
Wat met meubels ? ik zou graag huis reinigen en ev. Opnieuw verhuren
Er zijn bovendien andere kosten zoals heraansluiten electr, ook een dure grap.
Heb ik nog recht op andere compensatie wetende dat je een kale kip niet kan plukken, die gasten zullen vast wel geen bezittingen hebben... Of zijn er dingen die ik zeker in de gaten moet houden?

Bedankt...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 mar 2011 17:05

Ga ervan uit met kale kippen te maken te hebben.
Er is tot op heden geen opzeg gebeurd?

U zal ze het beste mits een verzoekschrift artikel 1344bis ev. Ger.W. voor de vrederechter dagen om met de hele zaak korte metten te maken. In de link (ver)huurder in onderschrift vindt u een voorbeeld dat makkelijk is aan te passen aan uw behoeften.

Wat ik zeker zou verzoeken:

- verbreken van huurcontract wegens het niet naleven van de contractuele voorwaarden betreffende domiciliëring, correcte en tijdige betaling huurgelden en hoogstwaarschijnlijk niet leveren van bewijs brandverzekering.
- verbreken van huurcontract wegens een vermoeden van niet toegelaten volledige onderverhuring waarbij de onderhuurder het pand dan ook nog eens gebruikt voor illegale praktijken.
- Toelating om gelet op de pv's van de politie nr xy 1256464 enz, die tonen dat het pand effectief niet langer bewoond wordt het pand als leegstaand te beschouwen en het opnieuw te mogen verhuren zonder een uitzettingsprocedure te moeten doorlopen.
- verbrekingsvergoeding van zes maanden wegens zware en opzettelijke inbreuken op het gesloten contract.
- huurder veroordelen tot het betalen van de achterstallige huurgelden te vermeerderen met de gekapitaliseerde gerechtelijke interest.
- huurder veroordelen tot vrijgave van de waarborg in zijn geheel aan de verhuurder voor het derven van een deel van de achterstallen.
- huurder te veroordelen tot de aanzienlijke kosten die heraansluiten van de nutsvoorzieningen met zich meebrengt.
- akte te verlenen aan de eisende partij van haar voorbehoud met betrekking tot eventuele huurschade.
- de verwerende partij te veroordelen tot de gerechtelijke interesten op de verschuldigde bedragen en de kosten van het geding, met inbegrip van het rolrecht en het attest van woonst.
- het vonnis uitvoerbaar te verklaren, niettegenstaande de aanwending van enig rechtsmiddel.

U dient bij de dienst bevolking van de gemeente een bewijs van woonst te gaan halen voor ieder van diegenen die huren volgens het contract. Indien deze zijn verdwenen zonder adres dient u dit te melden bij de griffie. (kostprijs bewijs van woonst: €0 tot €6)
het op de rol laten plaatsen van de zaak € 35.

De huurster zal bij verstek veroordeelt worden tot uw eisen. Ze is natuurlijk verdwenen en innen is praktisch onmogelijk maar op zijn minst kan u terug beginnen aan het in orde brengen en terug te huur stellen van uw pand.

Bovendien kan u met het vonnis in de hand om de zes à acht maanden eens langsgaan bij de dienst bevolking om te verifiëren of ze zich toch niet weer ergens heeft ingeschreven. Dan is een deurwaarder die het vonnis betekent en bij de onmogelijkheid tot onmiddellijke inning overgaat tot in beslagname van alle in beslag te nemen goederen toch nog een vorm van "payback"...

Hopelijk helpt dit u verder?

jel65
Topic Starter

#3 , 26 mar 2011 18:14

Thanks! Is al flinke boterham om mee te beginnen , ivm die ingebrekestelling (aangetekend sxhrijven) ; aan wie kan ik dit richten aangezien ze niet langer ergens ingeschreven zijn en geen off. adres hebben achtergelaten.
Nog 1vraagje mbt hun goederen in mijn woning ; moeten deze op mijn kosten verwijderd worden of is geregeld door gerecht (verbeurd verklaard ???)

Reclame

Vandebos

#4 , 26 mar 2011 21:03

U stuurt die aangetekend naar het u laatst gekende adres.

Voor de goederen in het pand neemt u best even contact op met de lokale politie die zich in verbinding kunnen stellen met het team dat het onderzoek in handen heeft. Werd het pand reeds vrijgegeven?

jel65
Topic Starter

#5 , 26 mar 2011 22:02

Het pand werd niet off. Vrijgegeven maar politie heeft het niet meer nodig ivm onderzoek, dus is het aan de onderzoeksrechter -dacht ik- om het vrij te geven,klopt dit ? Wat gebeurt er meestal met goederen die nu nog in de woning staan, wordn die door politie opgeladen en verbeurd verklaart of zijn deze -juridisch gezien -nog steeds zijn eigendom, maw indien de woning wordt vrijgegeven, wat met die inboedel ?

Hartelijk voor je uitgebreid advies, ik lig er s nachts wakker van ...

Vandebos

#6 , 26 mar 2011 22:54

Dat is waarom je contact dient op te nemen met de politie in je regio, zij kunnen je zeggen wat er gaat gebeuren met wat er nog in het pand aanwezig is en wanneer het wordt vrijgegeven.
Dat is de eerste informatie die je nu dient te verkrijgen.

Niet van wakker liggen, je kan er toch niets aan veranderen. Klinkt onnozel ,maar dat is de enige wijze om ertegen aan te kijken.

Terug naar “Huren”