Sinds 2008 woon ik een appartementblok met 9 appartement.
Elk jaar rond deze periode, krijg ik een afrekening voor de verwarming en het waterverbruik, lift en dit jaar moet ik nog eens extra 1642,25€ betalen voor kosten volledig gebouwen. Volgens zijn getypte brief moeten de mede-huurder ook hetzelfde bedrag betalen. Nu hebben we wel vorige zomer allemaal nieuwe tegels gekregen op ons terras maar heb hier ook nooit brief van gekregen dat die zou gebeuren via geburen heb ik dit vernomen. Kosten aan gebouw is toch niet voor huurders? Of zie ik dit verkeerd? vorige maand belde hij mij op dat hij mijn ramen wel zou vervangen aangezien hij die van het leegstaand appartement zal doen en als ik nieuwe raam wil dat ik elke maand 20 of 40€ zou moeten opleggen. 20€ als ik enkel voorkant zou willen laten veranderen en 40€ voor de voorkant en achterkant. dit mag toch ook niet?
in zijn brief van vorig jaar was er iets van een 420€ aangerekende voor algemene kosten. Wij hebben een kuisvrouw die om de 14dagen of 3 weken de gangen en trappen komt kuisen. Vond het een wat normaal bedrag?
Mag ik hem gewoon bellen en vragen voor detailfactuur of moet dit via brief?