Huurder betaald onregelmatig

marcdm
Topic Starter

Huurder betaald onregelmatig

#1 , 29 mar 2011 19:56

Sinds een jaar ben ik eigenaar van vier garageboxen.
Bij één garage heb ik een huurder die onregelmatig betaald (zo om de twee maanden)
Ik heb het contract overgenomen van de vorige eigenaar die er ook al problemen mee had!
Moet ik een nieuw contract maken dat op mijn naam staat?
Is er een mogelijkheid om deze persoon zijn contract op te zeggen?
Als je aangetekende brieven stuurt gaat hij ze niet afhalen, en zijn vast adres ken ik ook niet,alleen het adres van zijn ex vrouw, waar hij zijn post ophaalt.

Groeten

Marc :evil:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 mar 2011 20:08

Heb hier al regelmatig gelezen dat je een garagebox kan opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
Hij moet dan wel nog vrijwillig willen vertrekken, anders zal je toch nog de vrederechter moeten gaan goedendag zeggen.

Vandebos

#3 , 29 mar 2011 20:23

Indien u zijn volledige naam hebt kan u eventueel de dienst bevolking raadplegen om zijn officieel adres te bekomen. (innen van een schuld..)

Reclame

marcdm
Topic Starter

#4 , 29 mar 2011 21:47

Heb dienst bevolking reeds geraadpleegd en hij staat nog opgeschreven op het adres van zijn ex vrouw wat zij ook bevestigd

Grt
Marc

Vandebos

#5 , 29 mar 2011 22:51

Welk zijn de opzeggingsvoorwaarden voorzien in het huurcontract?

Vandebos

#6 , 29 mar 2011 22:54

De wetgeving ter zake:
Art. 1736. <W 20-02-1991, art. 8> Onverminderd het bepaalde in artikel 1758, wordt de voor onbepaalde duur gesloten huurovereenkomst geacht te zijn aangegaan per maand.
De overeenkomst kan slechts worden beëindigd met inachtneming van een opzeggingstermijn van een maand.

Art. 1737. Indien de huur bij geschrift is aangegaan, eindigt zij van rechtswege wanneer de bepaalde tijd verstreken is, zonder dat een opzegging is vereist.

Art. 1738. <W 20-02-1991, art. 9> Indien de huurder, na beëindiging van een voor een bepaalde duur bij geschrift gesloten overeenkomst, het goed zonder verzet van de verhuurder verder blijft bewonen, is er wederinhuring tegen dezelfde voorwaarden, ook wat de duur betreft.

Terug naar “Huren”