Huuropzeg contract onbepaalde duur.

Akuma
Topic Starter

Huuropzeg contract onbepaalde duur.

#1 , 04 apr 2011 13:18

Mijn vriendin heeft in April 1992 een huurcontract ondertekend.Aangezien dat dus ondertussen al bijna 20 jaar geleden is,hoe zit dat met vooropzeg einde contract?Kunnen we gewoon tegen onze huisbaas zeggen:F. You,we zijn hier weg?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm

#2 , 04 apr 2011 13:22

Kunnen we gewoon tegen onze huisbaas zeggen:F. You,we zijn hier weg?
je zou dat kunnen zeggen, al was het maar om z'n reactie te zien.

als het contract geregistreerd is, is de opzegperiode 3 maanden te rekenen vanaf de eerste van de maand volgend op het aangetekend schrijven.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Akuma
Topic Starter

#3 , 04 apr 2011 13:39

Kunnen we gewoon tegen onze huisbaas zeggen:F. You,we zijn hier weg?
je zou dat kunnen zeggen, al was het maar om z'n reactie te zien.

als het contract geregistreerd is, is de opzegperiode 3 maanden te rekenen vanaf de eerste van de maand volgend op het aangetekend schrijven.
Geloof me,je kent onze huiseigenaars niet.Je zou daar dus echt wel F.you tegen zeggen,maar dat is een ander verhaal.

Dat ze dit doen om iemand tegen te houden die het na 1 maand al voor bekeken houdt,tot daar aan toe.Maar wij zijn zelfs na 20 jaar nog verplicht om te zeggen dat we na 3 maanden willen vertrekken?Wat als ik vandaag een huis tegenkom wat me aanstaat?Dus ik moet dan nog 3 maanden huidige huur betalen,plus 2 maanden huurwaarborg,en dan nog eens huur voor de nieuwe woning?

Reclame

Lightning

#4 , 04 apr 2011 13:43

...Maar wij zijn zelfs na 20 jaar nog verplicht om te zeggen dat we na 3 maanden willen vertrekken?...
Ja zo is dat (als het contract geregistreerd is).

Fore

#5 , 04 apr 2011 13:51

Waarom moet je 2 maanden huurwaarborg betalen?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Akuma
Topic Starter

#6 , 04 apr 2011 13:53

Waarom moet je 2 maanden huurwaarborg betalen?

Voor de nieuwe woning toch?

Vandebos

#7 , 04 apr 2011 13:56

- ten eerste zou ik je willen aanraden ten spoedigste eens contact op te nemen met het lokale registratiekantoor om te verifiëren of het huurcontract werd geregistreerd of niet. Als u uw lokaal registratiekantoor niet kent mag u me steeds uw adres per pb bezorgen.

- Ten tweede snap net als de andere posters niet waarom u 2 maanden waarborg zou verliezen.

Akuma
Topic Starter

#8 , 04 apr 2011 13:59

- ten eerste zou ik je willen aanraden ten spoedigste eens contact op te nemen met het lokale registratiekantoor om te verifiëren of het huurcontract werd geregistreerd of niet. Als u uw lokaal registratiekantoor niet kent mag u me steeds uw adres per pb bezorgen.

- Ten tweede snap net als de andere posters niet waarom u 2 maanden waarborg zou verliezen.
Het is geregistreerd,vond overlaatst het origineel niet meer terug,en heb dus registratiekantoor gebeld,en die hebben me een kopie bezorgd,dus ik veronderstel dat het registreerd is.

En ik moet toch 2 maanden huurwaarborg(voor die nieuwe woning) betalen indien we een nieuwe woning willen gaan huren?DUs dat betekend 3 maanden vooropzeg is 3 maanden huur in huidige woning,plus 2 maanden huurwaarborg en x maanden huur voor nieuwe woning.

Fore

#9 , 04 apr 2011 14:10

maar de huurwaarborg van de huidige woning krijg je normaal toch terug

Vandebos

#10 , 04 apr 2011 14:16

Hebben jullie geen waarborg gegeven bij de huidige huurwoning?

Akuma
Topic Starter

#11 , 04 apr 2011 14:17

maar de huurwaarborg van de huidige woning krijg je normaal toch terug
Normaal wel.Maar aangezien feitelijke eigenaar al 15 jaar dood is,en hij dus huurwaarborg rekening mede heeft ondertekend,wil ik nog wel eens zien of we dat allemaal gaan terugkrijgen.De nazaten zijn namelijk sinds jaar en dag in ruzie dus...

Vandebos

#12 , 04 apr 2011 14:21

In dat geval schrijf de nazaten aangetekend aan indien de huurwaarborg niet wordt terugbetaald. Bij gebrek aan antwoord---> vredegerecht. Zal rap geregeld zijn.

svermassen

#13 , 04 apr 2011 14:27

BTW: hoe zit dat met een contract van onbepaalde duur? Moet dat ook geregistreerd zijn? Ik was wel eens benieuwd of die van ons ooit geregistreerd was.

Fore

#14 , 04 apr 2011 14:34

onbepaalde duur wordt automatisch 9 jaar dacht ik

Vandebos

#15 , 09 apr 2011 09:51

Een contract van onbepaalde duur is sinds 31/05/1997 niet meer mogelijk onder het stelsel van hoofdbewoning, dit wordt inderdaad automatisch een negenjarig contract met alle regels die daaraan vasthangen.

Terug naar “Huren”