Hallo,
Ik ben een student die al 2.5 jaar in Leuven een studio huurt.
Eergisteren stond de huisbaas hier onverwachts om te onderzoeken waarom hij een waterrekening van 2000 euro heeft. Hierbij heeft hij vastgesteld dat het water van de WC lekte.
Nu stond hij hier gisteren weer om de schade te herstellen. Hij heeft zonder mijn toestemming foto's getrokken van de studio en heeft mij daarna een papier onder de neus geschoven waarop staat dat ik 750 euro schade moet betalen. Ik lag ziek in bed en hij wou niet weggaan tot ik het minstens onder voorbehoud getekend had. Dus heb ik het getekend.
Mijn vragen hierbij zijn:
Heeft hij het recht om mij 750 euro aan te rekenen? Ik deel namelijk het water met nog 4 andere studenten en een paar maanden terug heb ik problemen met douche gehad (water bleef doorlopen), meteen gemeld en pas na 5 dagen stond meneer hier.
Hij heeft het recht mijn studio te betreden zonder dit aan te kondigen en heeft hij het recht zonder toestemming foto's te trekken?
Mag hij mij dwingen een contract onder voorbehoud te tekenen? Ik weigerde dit eerst omdat ik niet insta voor de financiële kant (ouders betalen)
Dank bij voorbaat,
Jelle