Registratie huurcontract

Logis
Topic Starter

Registratie huurcontract

#1 , 11 apr 2011 22:25

Indien een huurcontract geregistreerd wordt, heeft de registratie dan een kopie van het huurcontract.
Indien ja, kan je daar een kopie van krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 apr 2011 23:49

Ja en tegen een kleine vergoeding, ja.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 apr 2011 10:27

Een vraag die ik me steeds gesteld heb: hoe bewaard de registratie al die dokumenten (notariele akten, huurkontrakten, enz...) Alfabetisch, op naam, op datum, per adres,.....
en hoelang bewaren ze deze dokumenten. Tot de einddatum van het huurkontrakt of nog langer, en hoeveel langer dan. En hoelang voor een notariele akte?
Wie weet hier het fijne van?

Reclame

Anon64

#4 , 12 apr 2011 10:59

Ik heb laatst mijn geregistreerde huurcontract opgevraagd, dit was het antwoord:

"in principe kan u de geregistreerde contracten steeds op ons kantoor opvragen, doch sinds 2008 zijn wij verplicht, na ingave in een huurbestand, de contracten af te staan à Brussel, waar ze dan gescand worden en waardoor ze voor ons zichtbaar zouden moeten zijn als we de verhuurder ingeven.
Ik heb uw gegevens ingevoerd, maar blijkbaar is uw contract nog niet gescand in Brussel, waardoor ik het contract ook nog niet kan downloaden en afprinten. In Brussel zijn ze blijkbaar ver achter en wat deze vervelende situaties kan leiden."

Gelukkig heb ik het zelf terug gevonden, best niet teveel op rekenen dus.

Vandebos

#5 , 12 apr 2011 11:38

Maar het bestaan van het contract is ingegeven in het huurbestand. Men kan dus bevestiging geven over het al of niet bestaan ervan.

Logis
Topic Starter

#6 , 12 apr 2011 13:33

Anon64, in welk jaar was het huurcontract geregistreerd in uw specifiek geval. Kwestie van in te schatten hoe groot de achterstand wel is.

Terug naar “Huren”