Ik heb een huurcontract van 1 jaar.
Deze is steeds stilzwijgend verlengt vanaf 2004. Nu wil mijn huisbazin mijn appartement voor de tweede maal verkopen. Ja inderdaad, de tweede maal. De eerste maal heeft ze het appartement verkocht waar ik in zat. Ik kon er in blijven wonen nadat deze verkocht was. Als puntje bij paaltje kwam was er blijkbaar iets tussengekomen en kwamen de nieuwe eigenaars erin wonen, met resultaat dat ik uit het appartement moest. Maar mijn huisbazin had het briljante idee om het appartement (dat een verdieping lager te koop stond en nog niet verkocht was) aan mij te verhuren. Ze ging dit dan toch niet verkopen (heb ik zelf zwart op wit verkregen). Een mens vertrouwt dit dan en verhuist naar de verdieping eronder. Ze ging niks extra voor de huurwaarborg eisen (wat ik toen in haar handen heb gegeven ipv op een gezamelijke bankrekening te zetten) stom, stom van me ,ik weet het. Nu 3 maanden later kwam er weer een brief in mijn brievenbus (weer niet aangetekend) dat ze dit appartement ook ging verkopen!!!! Ik heb de bijlage van het huurkontrakt laten registreren, want wilde niet van de ene dag op de andere op straat kunnen gegooid worden. Ik heb ze dan uiteindelijk een aangetekende brief verstuurd met daarin de mededeling dat ik graag de huurwaarborg op een gezamelijke rekening gestort wil hebben. Ze reageert gewoon niet op deze brief. Er is ook al een serieuze intrest bij deze som bijgekomen. Huurdersbond ingeschakeld, maar deze zegt dat als een huisbaas niet reageert op een aangetekende brief je enkel naar het vredegerecht kan gaan. Hier heb ik eigenlijk weinig zin in. Ik ben nu uiteindelijk zelf op zoek gegaan naar een nieuw appartement en heb me er ook een gevonden die wel haar huurwaarborg vastzet op een geblokkeerde rekening. Maar nu komt de vraag, hoelang op voorhand moet ik een opzeg doen eer ik uit dit appartement uit mag (ze reageert niet op aangetekende brieven en neemt haar telefoon niet op)? Kan ik haar de huurwaarborg laten ipv die laatste huur te betalen?