Huurder betaalt niet

spoon
Topic Starter

Huurder betaalt niet

#1 , 14 apr 2011 16:37

Hallo!

Vorig jaar heb ik via een vastgoedkantoor mijn appartement verhuurd. Het jaarcontract ging in op 15 mei 2010. De eerste betalingen waren op tijd, daarna werd de huurder (een alleenstaande vrouw met twee volwassen zonen) slordig in het betalen van de huur, maar betaalde wel. Daarna ging het van kwaad naar erger. De huur van maart is intussen nog steeds niet betaald en die van april ook niet; twee maanden achterstand dus.
Het verhuurkantoor heeft ondertussen al een aangetekende zending gestuurd, waarvan ik niet weet of ze die afgehaald heeft. Ik ben het ondertussen stevig beu en wil van deze huurder af. Ik heb al een brief laten sturen via een advocaat, volgens het kantoor is dit een ingebrekestelling.
Ik weet dat het uitzetten van een huurder niet zo eenvoudig is en via de vrederechter verloopt.
Wie kan me precies zeggen hoe zo'n uitzetting verloopt, wat de eventuele problemen zijn en hoelang zo'n procedure ongeveer duurt?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cindyp

#2 , 15 apr 2011 10:51

Start al eens met een verzoeningsprocedure... Soms gebeurt het dat de huurders daarna uit eigen beweging de overeenkomst beëindigen.

JohnD

#3 , 15 apr 2011 16:23

Start al eens met een verzoeningsprocedure... Soms gebeurt het dat de huurders daarna uit eigen beweging de overeenkomst beëindigen.
Je zal bedoelen een verzoeningsprocedure voor de vrederechter denk ik ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

cindyp

#4 , 04 mei 2011 10:45

Ja, dat bedoel ik

Vandebos

#5 , 04 mei 2011 12:12

U daagt de huurder middels een verzoekschrift 1344bis/ev Ger w voor de vrederechter. In de links in onderschrift vindt u een voorbeeld. In een dergelijk geding is automatisch een verzoeningsprocedure inbegrepen. Het voordeel ervan is dat je als de huurders hun kat sturen (wat meestal zo is) zonder nog eens 14 dagen te moeten wachten onmiddellijk het geding kan inleiden (als in de dag zelf).

Als je in het subforum huren zoekt vindt je deze procedure reeds verscheidene malen beschreven.

Terug naar “Huren”