Gerechtelijke ontruiming.

wachindo
Topic Starter

Gerechtelijke ontruiming.

#1 , 17 apr 2011 23:58

Beste mede forum gebruikers,

Mijn ouders kregen onlangs een brief 15 april dat het huis ontruimd moet worden op 19 mei.
Mijn ouders huren het huis van de gemeente.

De reden dat het huis ontruimd moet worden is (verbreken huur contract) Dat mijn vader artikel 2.1.5.1 heeft overtreden.

Het verhaal zit zo in elkaar.

De gemeente in dit geval 'katwijk' is bezig met het renoveren van ons plantsoen.
Nadat de werkers klaar waren bij ons huis was het een aardige bende in onze tuin, denk hierbij aan renoveren van van de voegen wat ze er uit geslepen hebben.
Mijn vader was dus bezig met de hoge druk spuit om de tuin schoon te spuiten.

Hierbij had mijn vader een parkeerplek voor onze deur tijdelijk gebruikt om wat spullen uit de tuin daar neer te zetten dit waren 2 dingen een frame van een scooter en een gevaren pion om de mede weggebruikers aan te geven dat ze daar tijdelijk niet konden parkeren.

Mijn vader was zo goed als klaar met het schoon spuiten van de tuin en toen kwam daar milieu politie.
Deze meneer vroeg zich af waar me vader mee bezig was omdat er zand op de parkeerplaats lag van het schoonspuiten.

Mijn vader zei hierop dat hij zijn tuin aan het schoon spuiten was en de scooter frame tijdelijk ook had verplaatst en dat deze binnen 2 uur weer in de tuin stond.
En als het zand dan opgedroogd was zou hij dit aanvegen en deponeren.
Daar ging de milieu politie akkoord mee.

En tot onze verbazing kregen wij een brief getekend op 15 april, dat deze situatie was voorgesteld bij gerechtsdeurwaarder kantoor Van Arkel. En hierbij dat er op 19 mei het huis ontruimd moet zijn.

Mijn vraag is mogen hun dit zomaar doen door zon klein (overtreding). Geven ze hier niet eerst een waarschuwing voor of een boete? Maar gelijk deze extreme stappen moeten nemen?

Wat kunnen wij nog aan deze situatie doen?

Sorry voor het niet samenhangende verhaal en mogelijke type fouten.
Ik heb namelijk dissectie.

Groet,
richard

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 apr 2011 00:02

Beste Noorderbuur, ik denk dat je met je probleem beter geholpen gaat worden op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De Belgische en Nederlandse huurwetgeving vertoont wezenlijke verschillen...

wachindo
Topic Starter

#3 , 18 apr 2011 00:08

Sorry had helemaal niet in de gaten dat ik op een Belgische forum zat!
Vriendelijk bedankt alvast.

Hierkan dan een slotje op.

Reclame

Terug naar “Huren”