expert plaatsbeschrijving op gemeenschappelijke kosten

justwanttomove
Topic Starter

expert plaatsbeschrijving op gemeenschappelijke kosten

#1 , 18 apr 2011 15:18

Over 2 weken verhuis ik (eindelijk) van mijn gehuurd appartement (3-6-9) naar mijn woning.

Gezien de relatie met de verhuurster de laatste weken nogal verzuurd is (onredelijke eisen) en wetend hoe ze graag elke laatste euro afschraapt, vrees ik een beetje voor de uittredende plaatsbeschrijving.

Het appartement was niet in uitstekende staat toen we erin trokken maar wel in een goede staat. En het wordt ook in dezelfde staat achtergelaten
Er is een intredende plaatsbeschrijving gebeurd die vrij gedetailleerd was maar niet zo gedetailleerd dat er echt elke klein krasje of losgekomen plamuur in is opgenomen. De verhuurster kennende zal ze op de laatste dag met een vergrootglas rondlopen.

Is er een mogelijkheid om op voorhand al via de vrederechter een expert op gemeenschappelijke kosten aan te vragen en zal dit lukken binnen de 14dagen? Heeft er ook iemand een ballpark-figure over wat zoiets normaal gezien kost?

Ik zou willen vermijden dat ik op de laatste dag in een discussie verzeil met de verhuurdster en dat ik dan nog een expert wil laten aanduiden om toch enige objectiviteit te hebben. ik vermoed dat de expert dan pas dagen later zal kunnen komen en dat ik ondertussen geen controle meer heb over de staat van het appartement. Anderzijds is het natuurlijk niet mogelijk om de uittredende plaatsbeschrijving een paar dagen op voorhand al te doen.

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 18 apr 2011 15:25

Neem uitgebreid foto's tijdens de plaatsbeschrijving zeker van elke opmerking die ze maakt. Maak voorafgaandelijk aan de plaatsbeschrijving reeds zelf foto's van muren, vloeren, plafonds, deuren, klinken, kranen, ramen, tabletten, stopcontacten, lichtpunten en schakelaars etc, etc,...

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2011 16:11

Ga, een paar dagen voor de eigenlijke PB, zelf eens rond in uw appartement, vergezeld van iemand met kennis van zaken. (architekt of bouwkundige bvb) Moeglijks kan je nog snel enkele kleine zaken regelen, voor een een opmerking over wordt gemaakt door de eigenares.
Heb je een videocamera? Film de hele PB. Zo heb je gelijk met de beelden ook het kommentaar van de eigenares (ze moet natuurlijk wel willen in beeld komen ( wil ze dat niet, film dat enkel de gebreken die ze aangeeft, en heb je natuurlijk gelijk ook haar kommentaar op band.)
Heb zo ooit een expert geweten, aangeduid door de vrederechter voor het maken van een PB, die gewoon de hele zaak op video opnam terwijl hij kommentaar gaf. Een paar dagen later ontvingen we een uitgeschreven verslag, met kopie van de video.

Reclame

Terug naar “Huren”