probleem huurder

ym1984
Topic Starter

probleem huurder

#1 , 21 apr 2011 12:06

Ik heb al 1 jaar een huurder voor mijn appartement boven. Al 1 maand is hij in verlof denk ik, eergisteren avond (rond 1-2uur) hoorde ik mensen die stapten boven en daarna waren 2 mensen aan het vrijen... (het was te luid om niet wakker te worden)

in de middag zag ik 2 onbekenden buiten gaan, mijn huurder heeft zeker zijn sleutels aan een vriend of kennis gegeven en die gebruikt mijn appartement als een hoerenkot (sorry voor mijn woorden)
gisteren avond begon de cinema opnieuw om 3 uur 's nachts, ik ben het nu kotsbeu

heeft er ieman al zo'n probleem mee gemaakt?

wat kan ik doen?

gisteren avond rond 4uur heb ik van beneden goed geschreeuwd en plots alle geluiden weg
deze morgend ben ik gaan klopen bij zijn deur maar geen reactie...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 apr 2011 12:36

Huurder aangetekend schrijven zenden dat het u is opgevallen dat het appartement door onbekenden wordt gebruikt. Dat u hem geen toestemming hebt verleend het pand te onderverhuren.

ym1984
Topic Starter

#3 , 21 apr 2011 13:00

kan ik de slot van de voordeur beneden veranderen en als mijn originele huurder terug is de dubbel van de sleutels aan hem geven?

Reclame

Turaki

#4 , 21 apr 2011 13:29

Neen, u mag zelfs niet binnen in het appartement zonder toestemming van de huurder.

ym1984
Topic Starter

#5 , 21 apr 2011 13:30

ik bedoel de slot van de voordeur van het huis beneden niet van zijn boven appartement.

Turaki

#6 , 21 apr 2011 13:34

Excuus, niet goed gelezen.
Ik vermoed dan wel dat het kan, maar hier moeten de echte experts best op antwoorden.

Vandebos

#7 , 21 apr 2011 13:53

Aangezien je de samenstelling van het "gezin" van de huurder niet kent lijkt dit me niet aangeraden.

ym1984
Topic Starter

#8 , 21 apr 2011 13:58

ik heb mijn contract gemaakt met mijn huurder en zijn vrouw.
hij en zijn vrouw zijn er niet op vakantie...
ik woon op de eerste verdiep, ik kan toch perfect de sleutels van mijn voor deeur van mijn huis vervangen (de sleutels zijn verdwenen en ik heb schrik op diefstal, dat kan toch gebeuren)
Ik heb hem proberen te bereiken maar zijn GSM is gesloten... dit is echt.
wat kan ik meer doen?

Vandebos

#9 , 21 apr 2011 14:02

Zelfs als u enkel een overeenkomst had met de huurder verhuurd u nog altijd mee aan zijn gezin. Aangezien de term gezin niet wettelijk is gedefinieerd is het op dun ijs lopen met een dergelijke actie. Als de huurder terugkomt uit verlof en hij staat voor een deur die niet open gaat met zijn sleutels en u bent niet in de buurt is deze perfect gerechtigd om op uw kosten middels een slotenmaker de deur te laten openen.

ym1984
Topic Starter

#10 , 21 apr 2011 14:08

ok dus als ik het goed begrijp kunnen individuen gewoon mijn appartement als hotel gebruiken waar ze kunnen vrijen , geluid maken, ...
en kan daarentegen niks doen tegen deze mensen?

justwanttomove

#11 , 21 apr 2011 14:44

ik denk dat u best een stapje terugneemt en alles in perspectief zet voor u begint te overdrijven.

Als uw huurders inderdaad al zo lang op reis zijn, is het heel aannemelijk dat dit een verre reis en dat hij zijn gsm uitzet om absurde rekeningen te vermijden.
Dan is het ook logisch dat hij aan een goeie vriend vraagt om af en toe eens langs te komen, planten water te geven en te blijven slapen als het uitkomt.

Als ze dan teveel geluid produceren, bent u in uw recht om te protesteren of in het uiterste geval de politie te bellen wegens geluidsoverlast.

U kan niet bewijzen dat het appartement onderverhuurd wordt, dan had u de mensen waarschijnlijk ook al langer tegengekomen en ook een verhuis gemerkt.

U hebt uw appartement verhuurd, u krijgt daar geld voor en de huurder heeft het recht om het appartement te gebruiken. Als de onbekenden schade zouden veroorzaken, dan is uw huurder daar ook aansprakelijk voor en krijgt u die schade vergoed.

Om echter voor sporadisch geluidsoverlast een nieuw slot te steken, lijkt me een serieuze stap te ver. Zeker als de mensen stoppen als u protesteert wat duidelijk toont dat ze het niet opzettelijk doen of toch niet op de hoogte zijn van de mindere geluidsisolatie in het huis.

Doe wat andere mensen doen, spreek ze er eens op aan. Het zal u veel moeite besparen.

ym1984
Topic Starter

#12 , 21 apr 2011 14:54

spreken heb ik zeker geprobeerd,

deze morgend voor ik naar het werk ging ben gaan bellen bij zijn appartement geen reactie, geklopt meerdere keren nog altijd niks.
Dan een beetje geluid gemaakt voor zijn deur om reactie te krijgen, maar het heeft niet geholpen.

ik zal het zo laten

mava105
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 apr 2011 16:08

Neen, u mag zelfs niet binnen in het appartement zonder toestemming van de huurder.
Het gaat hem hier wel niet om de inkomdeur van het appartement maar om de inkomdeur aan de straat.
Zeg dat slot gewoon stuk was en dat u dringend ander slot diende te steken. Gezien uw bovenhuurder afwezig was kon u hem geen exemplaar van de nieuwe sleutel geven. Moeten die onbekenden hun pleziertjes maar op de stoep voor de deur uitoefenen :lol:

justwanttomove

#14 , 21 apr 2011 16:26

Als de huurder terugkomt uit verlof en hij staat voor een deur die niet open gaat met zijn sleutels en u bent niet in de buurt is deze perfect gerechtigd om op uw kosten middels een slotenmaker de deur te laten openen.

Terug naar “Huren”