hier ga ik even m'n probleem voorleggen
21 maart 2011 heb ik een aangetekende opzeg brief gestuurd naar de verhuurder.
echter ben ik zo eerlijk geweest de verhuurder het weekend hiervoor telefonisch vanop de hoogte te hebben gebracht.
waardoor op 21 maart 2011 het huurcontract ook geregistreerd werd. (kwam dit teweten via huurdersbond)
mag dit wel?
hierdoor heb ik niet meer de kans uit te stappen zonder kosten.
het gaat hier om een 1 jaar contract aanvang nemend op 1 juni 2010 om te eindigen op 31 mei 2011
nu zit ik echter 1 maand over de datum van het jaarcontract.
waardoor de verhuurder dit heeft verlengd naar een 3 jarig contract art 4§3 vervroegd beïndigen van huurovereenkomst van max 3 jaar.
dit wil zeggen dat ik zomaar even 5 maand huur moet ophoesten..
terwijl een mondelinge overeenkomst was van 1 jarige verlenging.
kan ik tevens beroep doen op art 4§1 indien de duur van de huurovereenkomst minder of gelijk is aan 18 maand ?
aangezien ik alleen een verhuiswagen kon krijgen 15 april, woon ik nu tijdelijk bij m'n ouders.
toen ik (zoals vermeld in aangetekend schrijven) de studio volledig ging opruimen op 23 april 2011, bleek de elektriciteit te zijn uitgeschakeld in de studio.
wettelijk gezien woon ik nog tot eind juni in deze studio, deze nu zonder elektriciteit zit
omdat de verhuurder de deur op slot heeft waar alle meters zich bevinden, (meters van gas en water zitten achter 2 gesloten deuren)
was het niet mogelijk deze weer in te schakelen, verhuurder was ook niet thuis.
mag hij dit wettelijk gezien wel op slot doen, zonder de huurder(s) hiervan een sleutel te geven ?
vooral bij controle van meterstanden en indien de hoofdzekering zou uitvallen.
ik sta hier echt machteloos tov de verhuurder, deze neemt ook nooit de telefoon op, en als iemand thuis is, word de deur niet open gedaan.
politie is al van deze feiten op de hoogte, besloot actie te ondernemen, maar tot deze dag geen nieuws.
ook heb ik op video bewijs van een slecht functionerende dampkap in de keuken, en slecht werkende afzuiging in badkamer (geen raam)
ook een grote vocht / schimmelplek in de gang. net boven stopcontact
deze schimmelplek word regelmatig schoogngemaakt door poetsvrouw, maar vocht blijft steeds.
ook zijn de balken in de binnenkant van het dak, sterk aan het rotten.
deze video's zijn op tijd en datum opgenomen via de digibox en teletext, zijn dit geldige bewijzen dat ik niet de oorzaak ben van deze feiten.
kan ik met deze zaken actie ondernemen wegens slechte staat van het gebouw ?
of hoor ik eerst een aangetekend schrijven te sturen naar verhuurder?
ook betaal ik een jaarlijkse toeslag van 150 euro voor onderhoud vd gasketel, wat ik extreem hoog vind.
kan ik desondanks het tekenen van akkoord, hiervan een bewijs vragen, en eventueel te veel betaalde bedrag terug eisen?
ik vind het jammer dat huurders zo echt in financiele moeilijkheden worden gebracht.
ik heb nooit problemen veroorzaakt en alles optijd betaald en met respect behandeld.
graag hulp...
ben echt ten einde raad...