paar investeringen in een gehuurde appartement

Shadow1972
Topic Starter

paar investeringen in een gehuurde appartement

#1 , 30 apr 2011 16:20

Dag,

Ik heb een vraag. Wij hebben in het appartement die wij huurden voor bijna 6 jaar, paar investeringen gedaan: zoals laminaatvloer in de living en de slaapkamer, nieuwe linoleum in de keuken, gang en de badkamer. Wij hebben het opzeg gedaan van de duurtijd van drie maanden en alles was OK. Wij moeten nog twee maanden betalen en wij zijn ondertussen al verhuisd naar ons appartementje. Ik zou graag een voorstel willen doen aan de huisbaas (geen gemakkelijke mens) om die laminaat en linoleum te laten liggen maar dat hij dat meerekent in de huurprijs die wij nog moeten betalen. Is dat een slim idee of niet? Heb ik ergens recht om zoiets te vragen of forceren? Als hij niet akkord zou gaan, nemen wij de laminaat en de linoleum mee.
Maar er zijn nog paar problemen ondertussen: hij wilt dat wij nu betalen voor de legen van de beerput (die eens niet vol is, maar bijna vol) en hij beweert dat die vlekken op de tapijt van de trappen tussen de gelijkvloers en de 1ste verdieping (wij woonden op de 2de) door ons gemaakt zijn, wat niet waar is. Hij zei dat hij zal onze waarborg behouden voor de reining van de trappen.
Wat mss nog belangrijk is, dat er was geen plaatbeschrijving toen wij daar kwamen wonen noc van het appartement noch van de hal. De huisbaas was zelfs heel blij omdat mijn man een handige man is die kon alles zelf repareren. Ik heb morgen een afspraak met hem en ik ben een beetje bang dat ons gesprek gaat niet best eindigen. Wat zouden wij best doen? Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt? Wij zijn echt brave mensen die nooit vroeger problemen hadden met de verhuurders maar wij hebben ook altijd aan het kortste eind getrokken. Bedankt bij voorbaat!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2011 16:43

Indien er geen PB is bij ingang, en de eigenaar kan niet zwart op wit bewijzen dat alles in een perfekte staat was bij intrede van het appartement, heeft hij niets te vragen.
Welke vloer lag er vroeger, voor de laminaat, en ligt deze er nog? Idem voor de badkamer.
Het zal dan wel niet gemakkelijk zijn jullie HWB terug te krijgen van de vrhuurder, maar gezien er geen PB is, sta je sterk bij de Vrederechter.

Reclame

Terug naar “Huren”