Wat nu?? Plaatsbeschrijving van toen??

TomV
Topic Starter

Wat nu?? Plaatsbeschrijving van toen??

#1 , 08 mei 2011 19:33

Geachte,

Ik en mijn vriendin gaan binnenkort in het huisje van mijn meter wonen welke zij nog verhuurd aan derden.
Wij hebben in december 2010 een aangetekende brief laten versturen waarin dus in staat dat ze 6 maanden de tijd hebben om iets anders te zoeken. Het huis welke in 1997 aan de huurder die er nu in zit werd verhuurd door X, een immo kantoor rond het leuvense. Zij zouden alle papieren in orde brengen en houden.

Nu ben ik bezig met alle papieren in orde te brengen en zocht de plaatsbeschrijving van toen. Ikzelf ben met mijn meter naar het immokantoor teruggekeert en daar zeiden ze dat ze de plaatsbeschrijving niet meer hebben. Ze vertelde mij letterlijk: "Als wij dat van alle panden moeten bij houden, dan zouden wij niets anders te doen hebben. En daarbij in 2001 is alles gedigitaliseerd en dan hebben we alles gewoon weg gesmeten."

Het probleem zit hem dat de huurder die er nu nog in zit veel vernield heeft, zoals: terras opgebroken, hoge stam bomen gezet, een plat dak op de keuken is al 3 keer vervangen, afloop aan de dakrand heeft hij weggedaan, wandelpad in de tuin opgebroken want ze wilden een wilde tuin,.... Maar nu ik die plaatsbeschrijving van toen niet heb, heb ik niets om te bewijzen dat hij veel vernield heeft. Is er dan de mogelijkheid om dit toch aan te tonen? En is X hier niet in de fout gegaan? Moeten zij, het immokantoor, mij deze documenten niet kunnen voorleggen of kan ik van hun een oplossing eisen?

[geen namen in posts aub:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mei 2011 20:08

Volgens mij is het de verhuurder die zijn PB moet bijhouden en niet de opsteller/immokantoor.
Mogelijks werd de PB destijds geregistreerd en dan is er een exemplaar bij de registratie.
Misschien eens voorzichtig polsen bij de huurder en daar een kopie vragen.

TomV
Topic Starter

#3 , 08 mei 2011 20:20

Bedoelt u bij de registratie bij het immokantoor? Want deze vinden niets terug....

Reclame

Vandebos

#4 , 08 mei 2011 21:28

U kan informatie inwinnen bij het regionale registratiekantoor. Indien u dat adres niet kent kan u de zoekmethode in de link in onderschrift gebruiken of u zendt me een pb'tje met het adres van de woning in kwestie dan zoek ik het even op.

Normaliter dient het immokantoor dit document niet bij te houden maar heeft ze een afschrift ervan aan uw meter gegeven. Alleen wanneer er sprake is van een beheerscontract, waarbij het immokantoor permanent als tussenpersoon tussen haar en de huurder fungeert, zou men de beschuldigende vinger naar het immokantoor kunnen uitsteken.

Terug naar “Huren”