huurkontrakt 6maand of 1 jaar ivm probs voorheen

Fluppe zuutes
Topic Starter

huurkontrakt 6maand of 1 jaar ivm probs voorheen

#1 , 08 mei 2011 22:33

Hoi iedereen,
een speciaal vraagje.
Mag een verhuurder ten aanzien van zijn nieuwe huurder afwijken van de huurkontracten van al de andere huurders ?
M.a.w.hij verhuurd een garageplaats aan iedereen per maand, maar wil nu gezien zijn problemen met een niet belg, die de wet deed toepassen zoals ze is (kompleet misbruikte eigenlijk met alle mogelijkheden en kosten), maar door niemand anders als "normale belg" bekeken werd/word.
Heeft hem (de verhuurder) veel geld gekost, en daardoor is dit zeker niet voor herhaling vatbaar.
Krijgt nu de vraag om een huurovereenkomst aan te gaan maar wil dus enkel voor hem (en de mogelijk toekomstigen) het een kontrakt aangaan voor minstens een half jaar tot zelfs een heel jaar, volledig vooruitbetaalbaar, dit om dezelfde problemen te kunnen deels vermijden, en toch zeker wil zijn van zijn huurgelden.
Kan en mag dit, m.a.w. als de huurder te weten komt dat dit enkel maar voor hem van toepassing is zou hij dan kunnen "ge(mis)bruik" maken van de geldende wetten daaromtrent ?
Mag je als verhuurder zo een onderscheid maken - toepassen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 08 mei 2011 23:18

Hmmm, duur van een contract lijkt me nu niet echt de basis te kunnen vormen van klacht wegens discriminatie. Zeker niet aangezien onder het gemene huurrecht hier geen beperkingen op zijn geplaatst.

Fluppe zuutes
Topic Starter

#3 , 09 mei 2011 10:27

Ergens vermoedde ik ook dat zou mogen, maar beter eens extra informeren kan geen kwaad he :-)
Ik zal hem dit al melden, bedankt alvast voor uw antwoord.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2011 11:51

Als een eigenaar/verhuurder 4 appartemenet bezit in éénzelfde gebouw, is er geen enkele wet die hem zou verbieden hier 4 verschillende huurkontrakten aan te bieden, met telkens andere voorwaarden (voor zover ze natuurlijk allemaal wettelijke zijn)

Fluppe zuutes
Topic Starter

#5 , 13 mei 2011 09:46

Een bevestiging meer, bedankt ik geef het nog eens door. :-)

Terug naar “Huren”