deel woonst verhuurder aangesloten op elektr.meter huurder

noortje_s
Topic Starter

deel woonst verhuurder aangesloten op elektr.meter huurder

#1 , 26 dec 2006 14:52

sinds 1 september 2006 huurt mijn vriend een appartement, bij het tekenen van de overeenkomst werd er afgesproken dat hij een individuele meter had voor de elektriciteit maar dat de diepvries van de verhuurder in de kelder stond. De verhuurder kon deze diepvries omwille van verbouwingswerken niet uit de kelder halen en wilde deze ook nog graag blijven gebruiken. Ze spraken mondeling af dat de verhuurder bij de jaarafrekening de verbruikte electriciteit zou betalen.

Nu blijkt echter dat niet enkel de diepvries maar zowel de elektrische boiler van zowel mijn vriend als de bovenbuur ook in de kelder staan en net zoals de verlichting,de bel maar ook het bureel van de verhuurder in een bijgebouw ook op de elektriciteitsmeter van mijn vriend aangesloten zijn. Hierdoor komt hij aan een 90 ? elektriciteit per maand!

Wat kan hij hier aan doen? Kan hij het contract verbreken met de verhuurder in fout, zodat hij niet aan de verplichtingen in het contract moet voldoen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 dec 2006 13:51

Behoudens bedrieglijk opzet lijkt het gebeurde geen afdoende reden om het huurcontract te verbreken.

De verbruiker is de kostprijs van zijn verbruik verschuldigd aan de titularis van de elektriciteitsmeter.

Als die kostprijs niet exact kan bepaald worden op basis van metergegevens dan dient hij geraamd.Geraken de partijen het niet eens over die raming dan dient het geschil beslecht door de rechter,eventueel op basis van het verslag van een deskundige.

Tenzij anders bedongen kan het leveren van elektriciteit gestaakt worden na ingebrekestelling.

noortje_s
Topic Starter

#3 , 28 dec 2006 14:45

bedankt voor het antwoord, welke actie kan hij nu het beste ondernemen? trachten om met de verhuurder op een akkaard te komen ivm maandelijkse lasten? Deskundige contacteren?

Reclame

Terug naar “Huren”