Inhouden waarborg om niet gepoetste vloer

DolceVita
Topic Starter

Inhouden waarborg om niet gepoetste vloer

#1 , 03 okt 2011 15:05

Hallo,

Kan een immokantoor €100 van de huurwaarborg inhouden omdat de vloer niet gepoetst was?
Met als dreigement erbij dat hij de puntjes op de i zal zetten (lees: je krijgt niks van je waarborg terug) als ik naar de huurdersbond ga?

Ik weet het, banale vraag, maar €100 is €100..

En zeker omdat hetzelfde immokantoor mij 6 maanden gelden ook al eens €100 wou aanrekenen om een persoon te schrappen uit de huurovereenkomst.

I need help!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 03 okt 2011 17:14

Ja, dat kunnen ze.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 okt 2011 20:06

Omdat de vloer niet gepoetst is.
Dat u naar de huurdersbond wil stappen dat is uw goed recht.

Schrappen uit ene huurovereenkomst is in principe een nieuwe overeenkomst opmaken en daar kan ook een vergoeding tegenover staan.
PS wie heeft allemaal getekend voor de rekening van de waarborg?

Reclame

Ex-huurder

#4 , 04 okt 2011 00:37

Deze kunnen toch niet weten dat je naar de huurderbond bent geweest?
Je hebt steeds het recht jezelf te informeren.
Anders moet je voorstellen zelf de vloer te gaan poetsen? Misschien staan ze dit nog toe.
Deze vloer had wel proper moeten zijn bij het verlaten van het pand. Als je zelf iets verhuurt, zal je weten dat dit niet aangenaam is.
Laat alles gewoon proper achter, zo is iedereen tevreden. Puntjes op de i zitten is volgens mij enkel een probleem als er inderdaad nog andere zaken
niet in orde zijn. Maar als je voorstelt die zelf te doen(of je stuurt een poetsvrouw) kan je een onderling akkoord bereiken, wat steeds fijner is dan al dat gedoe.

DolceVita
Topic Starter

#5 , 04 okt 2011 14:32

Omdat de vloer niet gepoetst is.
Dat u naar de huurdersbond wil stappen dat is uw goed recht.

Schrappen uit ene huurovereenkomst is in principe een nieuwe overeenkomst opmaken en daar kan ook een vergoeding tegenover staan.
PS wie heeft allemaal getekend voor de rekening van de waarborg?
Toen mijn ex vertrokken is zijn we samen naar de bank geweest,hij heeft zijn deel gekregen en ik heb met mijn geld de waarborg terug aangepast. :-)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 okt 2011 14:35

En is het huurcontract dan ook aangepast?

DolceVita
Topic Starter

#7 , 04 okt 2011 15:15

Nee maar dat is geen probleem.
Het kan enkel nadelig zijn voor mijn ex omdat als ik niet betaal ze bij hem kunnen gaan voor het geld maar dat is het geval niet.

DolceVita
Topic Starter

#8 , 04 okt 2011 15:16

Nee, het contract niet maar de waarborgrekening staat wel alleen op mijn naam. Er is een nieuwe huurwaarborgrekening opgemaakt.

Terug naar “Huren”