Huurbaas haalt aangetekende brieven niet af

johan-johan
Topic Starter

Huurbaas haalt aangetekende brieven niet af

#1 , 26 jan 2007 16:36

Op 27/11/06 deed ik aangetekend mijn huuropzeg (als huurder) , 3 maanden (is huren tot en met bebruari 2007)
Deze opzeg kwam terug, niet thuis en niet afgehaald.
Daarop schreef ik een nieuwe aangetekende brief met verwijzing naar de eerste brief die was teruggekomen en deed hiervan een copie bij. Tevens verstuurde ik een identieke brief met de gewone post.
Nu is die aangetekende 2de brief ook teruggekomen; begunstigde was afwezig en haalde zijn brief niet af.

Ik probeerde ook telefonisch contact te nemen, op dit nummer werd opgenomen door iemand anders (bankkantoor) en vertelde men mij dat de verhuurder zijn zaak had verkocht, doch een adres kon (wilde) men mij niet geven.

En nu??
Wat staat mij nu te doen?
Geen huur meer betalen voor februari?
Ik zou ook graag mijn waarborg terug hebben.

Kan er mij iemand raad geven,
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 28 jan 2007 15:26

Uw teruggekregen eerste aangetekende brief geldt ALS ONTVANGEN door de geadresseerde.U kan best van deze brief een niet-aangetekende kopie sturen aan diens geadresseerde.

U huurt tot en met februari 2007 en dient dus ook tot en met 2007 huur te betalen.

"Art.3. Elke persoon...kan,op schriftelijk en ondertekend verzoek,een uittreksel uit de registers of een getuigschrift dat aan de hand van die registers is opgemaakt krijgen betreffende een inwoner van de gemeente wanneer de uitgifte van die documenten door of krachtens de wet is voorgeschreven of toegestaan."[K.B.16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters...,B.S. 15 augustus 1992(zie ook M.R.Binnenlandse Zaken 7 oktober 1992,B.S.15 oktober 1992 & vnl. 16 juli 1993].

Een ingebrekestelling is door of krachtens de wet voorgeschreven.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

johan-johan
Topic Starter

#3 , 28 jan 2007 16:38

Hartelijk dank voor je antwoord! :D

Reclame

Terug naar “Huren”