Hallo,
Wij zijn huurders. Wij hebben een huurcontract van 3 jaar, ik denk niet dat het geregistreerd werd. Het begindatum was 16 februari 2009. Wij hebben 3 maanden voor het einde van de huurcontract een aangetekend brief aan de verhuurder gestuurd:
Betreft: einde huurcontract
Geachte heer,
Binnen drie maanden eindigt onze huurcontract. Hiermee willen wij laten weten dat wij willen deze huurcontract niet vernieuwen.
Wij zijn nu op zoek naar een woning om te kopen, daarom als wij tot het einde van deze contract niets gaan vinden, zullen wij wel een nieuwe huurcontract willen doen voor een korte periode.
Hoogachtend,
Onze bedoeling was dat wij gaan niet deze huurcontract van 3 jaar vernieuwern maar als wij tot het einde van de huurcontract niets anders gaan vinden dan willen wij een nieuwe huurcontract voor een korte perjode. De verhuurder heeft ons nooit iets laten in verband met deze brief behalve dat zijn medewerker heeft ons eens gezegd dat wij hebben geen datum van vertrek geschreven maar de verhuurder of zijn medewerker hebben ons nooit iets gezegd dat ze niet akkoord gaan met deze brief. Vandaag belt ons de medewerker en zegt dat wij moeten vertrekken zodra deze huurcontract eindigt, dus op 15 feb omdat er is iemand anders die deze appartement wil huren. Mijn vraag is wanneer moet ik volgens de wet vertrekken? Moeten wij vertrekken op 15 feb of pas nog 3 maanden van nu omdat de verhuurder heeft ons niets gezegd en dat betekent dat hij was akkoord met deze brief?
Bedankt